Nya Kläder På Gång

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt okej, det är tisdag och den är snart slut. Jag kom ju på att en sak jag faktiskt har börjat göra också sedan April är att byta ut mina trosor, och idag var jag och hämtade ut ett nytt paket från cubus med underkläder. Börjat med detta och köper nya underkläder lite varje månade just för att jag kan ju inte slänga alla mina trosor och köpa nya. För mig blir det nog lite dyrt då. Så det paketet som kom från Cubus idag hade jag köpt trosor för 3 för 2 tex.
Och beställde även från lager 157 idag och jag fick mycket kläder för en helt okej summa. Då är det både trosor, ett par shorts, två par tröjor och 1 linne samt två par leggings. Tänker inte gå ut med summan men jag känner att jag fick mycket kläder för pengarna.

Man behöver ju byta ut underkläder och annat så det känns bra att rensa. Nu har jag duschat och jag har även under kvällen ätit och diskat undan lite. Har även lunch till imorgon men får nog slänga ihop en enkel baconsås imorgonkväll så jag inte behöver laga mat på torsdag för då ska jag iväg och rida på förmiddagen, innan jobb. (jobbar 13-17 på torsdag)

Här är från senaste gången jag red.
Som sagt lite nya kläder på ingång och jag köper helst på rabatt men lager 157 har alltid bra priser på kläder tycker jag. Det är väl jeansen som kostar lite mer där. Men den här månaden väljer jag lite nya kläder och så ska jag på Massage på lördag. Och då går ju tex köp av böcker bort nu.
Hur gör ni? Har ni köpt några kläder nyligen och vart köper ni helst era kläder.

Kram/Amanda

Blev Visst Ett Uppehåll

Hej!
Hur mår ni?
Här har det varit tyst i lite över 1 vecka tror jag. Förra veckan bara sprang iväg och jag orkade inte eller hade tid med att blogga när kvällen kom Så vad har jag gjort sen sist vi sågs?
Jag har gått in på min andra vecka på 50 % på bibblioteket, alltså jobbar jag nu 4h i veckan och det är så kul (arbetstränar) Jag gick upp till 50% den 15 maj.
Pratat med min sambo i telefon det gör vi varje kväll då han inte är hemma nu och inte varit på ett tag. Jag har valt att inte skriva om det på bloggen dels för jag känner att det är privat, men vi är tillsammans.
Lagat mat och i helgen lyckades jag göra två goda maträtter som jag blev nöjd med.

Det här är ifrån fredags då lyckades jag göra en riktigt god baconsås med svamp. Men jag kan inte säga att jag direkt har gjort något speciellt sen sist. Dagarna rullar på och jag tycker att veckorna går alldeles för fort. Hann träffa farmor och farfar förra helgen. Ja och så har jag ju även hunnit med att läsa. Nu har jag läst lite mer än hälften i boken Sarek som är min och Maricas bok för Maj och den är riktigt bra.
Jag har inte slutat bloggat men tiden räcker inte alltid till. Och när kvällarna kommer så orkar jag inte riktigt blogga + att det känns som jag gör samma sak varje dag. Hur har ni det?

Kram/Amanda

Sovmorgon & Träning

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag har haft en bra lördag. Precis som jag skrev igår så tog jag sovmorgon idag, det är så skönt att inte behöva ställa någon klocka och vakna av mig själv. Tog en lugn start på morgonen men efter nån timme så tog jag mig till gymmet. Ni vet när man tänker att det vore så skönt att bara slappa. Den tanken hade jag imorse när jag vaknade, men trots det så kom jag iväg och jag är stolt över mig själv. Jag är också så glad att jag tog mig till gymmet, man mår så bra att få röra på sig. Kroppen ska ju hålla hela livet.
Innan jag gick hem så var jag och veckohandlade lite inför veckan.

Väl hemma sen så har jag vilat och duschat samt ätit middag. + det vanliga med att diska och plocka i köket och i hemmet. Sånt som man alltid får göra.
Nu resten av kvällen ska jag ta det lugnt ska nog påbörja min och Maricas bok ikväll. I maj ska vi läsa Sarek av Ulf Kvensler. Den har varit väldigt populär och jag är så glad att Marica vill läsa denna för det vill även jag. Så det passar ju jättebra.

Här har vi då min senaste, och den jag ska påbörja ikväll, samt efter sarek. Det kommer en recension på the drawing of the three på bloggen senare under veckan om det är något ni är intresserade av? Annars så kan ni kolla in min senaste video på youtube som jag la ut igår.
Det är en bokrecension på the drawing of the three. Kolla gärna på den, uppskattar verkligen alla som kollar på mina videor 🙏

Så nu ikväll ska jag påbörja sarek tänker jag och annars blir det en ganska lugn kväll. Imorgon blir det lite matlagning inför veckan och fixa matlåda. Hittade ett recept på köttfärsgratäng idag som jag tänkte testa imorgon. Men hoppas ni har en fin helg!

Kram/Amanda

Vilken Vecka!

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra men jag är ganska trött om jag ska vara ärlig. Det är fredag och det känns skönt att veta att jag inte behöver ställa klockan imorgon.
Veckan har känts kort och det har gått fort. I tisdags var jag hem till pappa med familj och firade min ”minsta” lillasyster som fyllde 14 förra helgen (mina syskon och jag har samma pappa) Det var jättemysigt att få umgås med dem. Var där en stund, åt middag där och det var en enklare middag. Men ändå tacksam för att få slippa laga mat😂 Igår så var jag och red på förmiddagen igen i Köping, det var mysigt då det var fint väder så red jag utomhus. Kom dit ganska tidigt så hann sitta ute i solen och njuta och lyssna på ljudbok ett tag.
Annars har jag också hunnit med det vanliga, städa, diska och lagat mat. Och trots att jag har gjort saker så har jag också hunnit med att läsa lite om kvällarna också. Nu i helgen ska jag börja på min och Maricas bok för Maj.

Det har blivit en hel del sol på nosen denna vecka. Både i tisdags och igår, men även idag för efter jobbet så tog jag mig en promenad innan jag gick hem och åt lunch. Man mår så bra av att vara ute och få frisk luft. Solen gör mycket för en. Jag ska försöka ta mig ut mer i vardagen. Imorgon blir det sovmorgon och gym.

Hur har eran vecka varit?
Kram/Amanda

Helgen & Måndagen

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag är på bra humör idag och fått mycket gjort. Nu när jag börjar detta inlägg så har jag precis satt mig ner i soffan efter att ha varit och hämtat upp tvätten. Bytte sängkläder idag och passade på att tvätta de redan idag. Bokade tiden i helgen redan. Sängkläder tar ju sån stor plats i tvättkorgen så det är skönt att få de tvättade samma dag. + att jag nu har en tom tvättkorg, det är en skön känsla. Jag har även hunnit äta min första glass för i år, blev Magnums nya duble starchaser. Den var god men föredrar fortfarande Magnum Almond.

Helgen har varit lugn. Började den med att även tvätta redan då på fredagen efter jobbet men då var det mest kläder och handdkar. Det var dock mer tvätt i fredags än nu. På lördagen tog jag det mest lugnt. Jag passade på att laga ganska mycket mat, gjorde köttfärssås och blev 3 portioner. Så ligger en matlåda i frysen.
Men på söndagen tog jag mig iaf ut 1h och satt och läste i solen. Trots att det blåste så värmde solen. Det var så härligt att kunna sitta ute en hel timme och läsa utan att tycka att det blev kallt. Jag har dock fått en hel del läst nu under helgen och det är så skönt att kunna ge tid till läsningen.

Just nu håller jag på och läser om del 2 av mörka tornet av Stephen King fast på engelska och eftersom jag har haft mycket tid till läsning nu i helgen så har jag nu läst halva boken. Jag ska faktiskt sätta mig och läsa lite nu sen när jag är klar, jag har hela kvällen ledig nu.

Detta är vad jag har gjort den senaste tiden och nu resten av kvällen ska jag inte göra så mycket mer. Jag har fått det viktigaste gjort nu ska jag krypa ner i soffan och ta det lugnt. Det är jag värld. Det ligger disk kvar men det tar jag imorgon.
Kram/Amanda

Mina Senaste Dagar

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bara bra, jag hade tänkt blogga igår men jag var helt slut igår. Jag hade en bra dag men på eftermiddagen efter jobbet så var jag och tränade. Vilket var jätteskönt som jag efteråt var så glad över. Men jag var ganska trött sen resten av kvällen och somnade ovaggad om man säger så. Träning mår jag bra av märker jag både kroppen och knoppen mår bra. Men därav lät jag bloggen vara för orken fanns inte.
Idag har det varit en intensiv dag. Började halv 10 idag på jobbet och slutade halv 1. Trots att jag somnade igår ovaggad så gick jag runt och nästan halvsov lite. Men det rullade på och när jag kom hem så fixade jag en snabb lunch innan jag åkte in mot Västerås och ett läkarbesök. Det var dags för det årliga undersökningen av hjärtat. Det såg bra ut och nu är det 1 år tills det är dags för en ny undersökning.

Här är en bild från i lördags när jag gjorde fetaost och broccolipaj. Är så glad att jag fick två matlådor över för jag åt den sista biten paj nu ikväll. När jag kom hem var klockan efter 5 och jag orkade inte laga mat. Istället vilade jag lite på soffan och det behövdes. Men jag passade ändå på och diska. Då disk finns även om man inte lagar mat. Gjorde även en kopp kaffe nu på kvällen, var så gott men känner inte av koffinet, är inte alls lika känslig mot det som när jag började dricka kaffe.
Resten av kvällen ska jag inte göra så mycket mer. Ska sätta mig och läsa lite och bara ta det lugnt. Imorgon blir en lugnare dag. Men funderar ändå på om jag ska träna imorgon. Vi får se.

Jag håller på och svarar på era kommentarer, ligger efter väldigt mycket. Men ska ta några inlägg och svara. Tack alla för era fina kommentarer ❤🙏
Kram/Amanda

Bokrecension: Den Fjärde Pakten

Hej!
Hur mår ni?
Det är sista april och det är dags att skriva min och Maricas recension för månadens bok som vi har läst tillsammans. I april så läste vi den 4 delen i Helena Waller serien som är skriven av Kristina Appelqvist.

1. Vilken bok har ni läst denna månaden? Som jag skrev däruppe så har vi läst 4 delen i Helena Waller serien som är skriven av Kristina Appelqvist. Del 4 heter Den fjärde pakten.
2. Kände du till boken eller författaren sedan innan? Ja vi har läst flera av hennes böcker tidigare.
3. Vad kände du när du läste boken? Varför tror du det kändes så? Jag hade väldigt många känslor när jag läste den här, vissa karaktärer fick mig verkligen på dåligt humör och gillade karaktärerna inte.
4. Nånting speciellt i boken som fick dig att reagera starkt? Jag gillade inte hur de körde iväg Emma från sin rektorspost. Det gjorde mig så arg/irriterad.
5. Vad minns du speciellt från boken? Hur mycket känslor vissa karaktärer kunde få fram i mig. Allt från glädje till ren frustration.

6. Vad var bäst med boken? Hmm. Slutet, kan inte säga mer än så.
7. Vad var mindre bra? Karaktärerna som kunde irritera mig till vansinne. Men annars så har jag inget annat som jag tyckte var mindre bra.
8. Om du ska beskriva boken med en mening, vad säger du då? Ett mord sker på universitet men hör det ihop med kuppen om att få rektorn avsatt?
9. Någon karaktär du ändrade uppfattning om under tiden du läste? Benny. Trots att han irriterade mig till vansinne ibland.
10. Vad ger du boken för betyg? En 6:a jut för att författaren lyckades skapa karaktärer jag absolut inte gillade och fick mig att känna känslor. Ingen ny favorit men helt okej.

Nu har vi läst klart denna omgång och i maj börjar vi en ny. Det ser jag fram emot. Så kul att vi har denna bokcirkel för jag får läsa böcker jag annars kanske inte hade läst. Och det ska bli kul med en ny omgång med lite mer blandad genre. Kolla in hos Marica för att se vad hon tyckte.
Kram/Amanda

En Intensiv Vecka

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt okej och veckan har rullat på och som rubriken säger så har den varit intensiv. Inte på jobbet, utan jag har haft saker för mig varje dag efter jobbet. Intressant när det väl sker. Inte ofta det händer att jag har saker att göra varje dag. Så rätt skönt när det sker. Då går dagarna ännu fortare och jag sover som en ängel då jag är fysiskt trött. Och jag sover faktiskt bättre då.

Det blev ju fint väder idag trots att det blåser och jag hade inte alls lust att gå ut efter lunch och till jobbet. Men nu är jag hemma och är glad över det. Men det har även regnat tidigare i veckan eller ja på kvällarna vilket är helt okej. Igår läste jag faktiskt ut en bok på kvällen och recension kommer på söndag. Så trots att jag har haft mycket för mig har jag ändå fått lite läst om kvällarna. Det går bara man prioriterar. Så jag har hunnit med och vila lite.
Så vad har jag gjort:
Måndag: Handling/städning
Tisdag: Möte
Onsdag: In till västerås för blodprov (min vårdcentral är i Västerås)

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Idag har jag varit på ridlektion innan jobb och det känns i kroppen. Jag kommer sova gott inatt kan jag säga. Imorgon ska jag på massage efter jobbet och det känns bra. Bokat 30 min massage. Så helgen blir lugn kan jag säga efter denna intensiva vecka. Det bästa är ju att jag också är ledig på måndag så blir lite lång ledig.
Hur har eran vecka varit?
Jag ska ta en dusch ikväll annars ska jag inte göra så mycket. Sitta under min varma filt.
Kram/Amanda

Helg & Ny Vlogg

Hej!
Hur mår ni?
Här det bra, det har varit en bra helg. Igår var jag hem till farmor och farfar och fikade och var där en stund. Det var verkligen trevligt och jag var där några timmar. Myste med deras hund och lekte. Det var verkligen sommarväder igår så jag hade linne på mig utomhus bara för första gången iår. Det var så härligt. Blev att jag köpte med mig fryspizza hem igår för orkade inte laga mat + att jag redan var hungrig. Och mitt tålamod åker iväg så fort jag börjar bli riktigt hungrig, så då ska det gå fort. 😂

Gårdagens middag fryspizza med mozzarella. Och ja det kanske inte är den bästa maten men även jag orkar inte alltid laga mat. Idag är det söndag och det har mest varit en lugn dag. Nu på kvällen har jag diskat och fixat i köket. Samt lagat mat, nu har jag lunch och en matlåda. Blev att jag lagade något enkelt. Gjorde typ som köttbullar i tomatsås men istället för att det var tomatsås så var det cream fresch med saffran och tomat. Gjorde en form av sås till det och sedan potatis.
Jag har även laddat upp en ny vlogg på kanalen som jag kommer länka längre ner.

Men det har varit en bra helg. Mycket friskluft och idag har jag laddat batterierna inför en ny arbetsvecka + att jag har städat lite och plockat. Man städar undan men lika fort måste man städa igen. Hoppas eran helg har varit bra och att ni har njutit av solen.

Ni får gärna kolla in vloggen! Vet att ni är många som gillar vloggar så hoppas ni gillar den.
Nu ska jag bara fortsätta njuta av en lugn söndag och förbereda inför en ny vecka. Ska försöka ta mig till gymmet åtminstonde en dag. Var där förra veckan igen och det är så skönt att vara igång igen.
Kram/Amanda

Onsdag & Träning

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, det är onsdag och snart helg. I mitt förra inlägg så skrev jag ju att jag skulle träna igår (tisdag) Så blev det inte. Var ganska trött igår och behövde vila. Så istället var jag hemma igår eftermiddag efter jobbet och på kvällen så meal preppade jag. Och idag efter jobbet var jag och tränade. Känns så skönt att börja komma igång igen. + att jag lagade matlådor igår så att jag idag inte behövde laga mat. Vilket gör att jag då kan lägga mer energi på träning. Idag körde jag chest press bla och vi får väl se om jag har träningsvärk imorgon. Men jag kände att jag rätade ut ryggen mer, vilket var skönt.
Hade redan två matlådor i frysen men det är alltid bra med mer matlådor. Så tanken är att jag idag och imorgon inte ska behöva laga mat. Imorgon har jag dessutom ridning på förmiddagen och jag brukar vara trött på kvällarna på torsdagarna så då känns det extra bra med matlåda.

Detta lagade jag igår. kasslergratäng med ris. Det är enkelt och så gott.

Nu ikväll har jag tagit mig en dusch och det var så skönt. Nu resten av kvällen ska jag läsa lite mer i boken som jag och Marica håller på och läser tillsammans. Annars blir det inte mycket mer. Jag är glad att jag har börjat göra mer matlådor. Det sparar tid och energi för mig. Och speciellt dagar som imorgon är jag glad att jag inte behöver laga någon mat. Oftast när jag har ridit på torsdagarna så har det då bara blivit något enkelt. För jag orkar inte laga mat. Älskar att sitta på hästryggen men det är som ett träningspass bara det.
Men hur gör ni? Lagar ni matlådor och planerar maten? Jag planerar lite grann men mycket styr också vad jag känner mig sugen på att äta.
Kram/Amanda