Helgen Vecka 23

Hej!
Nu är det söndag kväll och imorgon är det ny vecka. Denna helg har varit väldigt lugn, men vädret har också styrt lite. Igårkväll regnade det och idag har det både regnat och åskat. Vart tog sommaren vägen?Jag hoppas vädret vänder så jag kan vara ute i veckan.

I helgen har jag istället:
1. Kollat på film- Blev filmen Ice Age 4 Continental drift (svenska: Jorden skakar loss)
2. Skrivit brev- Har en brevvän
3. Läst klart en bok

Boken jag läste klart är boken på bilden. Säg till om ni vill ha en bokrecension. Jag har hört om 1984 av George Orwell och nu har jag äntligen läst den. Den här bilden tog jag i fredags, tänkte läsa lite då medan jag drack en kopp kaffe.
Men det blev en lugn helg och jag har väl fått göra lite av det jag tycker om. Jag tycker om att se filmer även om det inte blir så ofta, och att läsa. Jag är nöjd med helgen och har fått ladda batterierna. Nu hoppas jag bara att det kan bli uppehåll på regnet så man kan ta sig ut. Visst jag kan gå ut när det regnar men inte så kul om det är skyfall och blåser. Det känns mer som vår/höst än sommar.
Kram/Amanda

Studentfirande

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, sen sist jag bloggade har jag hunnit varit på studentfirande. Min halvsyster, vi har samma pappa. Min syster tog studenten i onsdags och på kvällen var jag hemma hos pappa och firade henne. Tänk att hon är 18 år och blir 19. Tiden går så fort, det regnade under dagen men när jag skulle gå dit så var solen framme.
Blev lite mat och efter maten så blev det en kopp kaffe. Kom hem strax efter 21 så var inte där länge. Man fick komma från kl 18. Men jag är så glad att jag var där. jag var så nöjd när jag kom hem. Och det viktigaste är inte hur länge utan att jag var där.

Det var en trevlig kväll även om det var kallt. Enkelt men trevligt. Lite kött och kyckling som de grillade dagen innan sedan vanlig hederlig köpt potatissallad. Detta var i onsdags..

Idag är det fredag och det blåser kallt idag med så vart sommaren har tagit vägen vet jag inte. Hunnit handla lite och skickat iväg ett paket, då jag sålt på vinted igen, även varit till biblioteket. Annars har jag tagit det lugnt. Nyss ätit lite rester tillsammans med lite grekisk sallad. Vad jag ska göra i helgen får vi se, har inga direkta planer, men jag hoppas att värmen kommer tillbaka så kanske man kan vara ute.

Kram/Amanda

Helg & Soliga Dagar

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, hela veckan har varit fin med sol och värme så jag har mest suttit i solen. Därav att jag inte har bloggat så mycket för det känns inte som jag har något att blogga om. Ni vet jag gör det vardagliga äter, lagar mat och diskar osv. Men jag VILL blogga. Så har ni något tips på vad ni vill läsa om?

Iaf igår var det fredag och jag behövde handla, så det blev handling. Vet ni jag hittade julmust. 4 kr st

Man passar på, jag köpte två st för 8kr. Egentligen är min favorit julmust Gösta källa men den säljs tyvärr inte. Tycker det är så synd att de tog bort den. Jag tycker Apotekaren är god, men den är inte min favorit. Nu är det lördag och helg. Igår åskade det på kvällen och det kom en regnskur.
Jag har inga mer planer för helgen än att jag ska tvätta imorgon 13-16. Och så blir jag säkert ute också. Brukar sitta i solen och lyssna på podd eller ljudbok. Strax ska jag börja med middagen och jag hoppas jag får rester över.
Men ni får gärna komma med tips, jag vill hålla bloggen levande och jag vill blogga. Men ja jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om, det står still så kom gärna med tips. Det gör inget om det är inlägg jag kan tidsinställa. Det är alltid bra om det kommer dagar då jag kanske inte orkar.
Kram/Amanda

Fredagkväll

Hej!
Här är det kväll och det är fredag, varit lagom mycket denna vecka men ändå känns det skönt att det är helg och att jag inte har några planer. Jag har varit ute i solen mycket och bara varit, antar att det blir liknande i helgen. Ni som läste mitt inlägg igår vet att jag skulle på loppis.
Idag har jag varit på loppis, äntligen vet inte hur många gånger jag och min kontaktperson försökt gå på loppis. Antingen har det varit dåligt väder eller så har någon varit sjuk. Men idag lyckades vi gå dit och jag lämnade in lite saker.

Ja jag kom ut därifrån med ett par jeans och ett linne, samt kopparna ni ser på bilden. Och jag betalade bara för jeansen. Jag hittade ett par vanliga jeans för 50kr. Det kallar jag billigt. Har alltid tyckt att jeans är lite dyrt, men 50 kr det är billigt.
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag, vilade lite på eftermiddagen (vilade ryggen) Men nu är det kväll och det blir en lugn kväll.
Trevlig helg/kram Amanda

Soliga Dagar

Hej & Godkväll
Hoppas allt är bra med er, här är det bra. Haft två riktigt härliga dagar i solen, igår var jag i Västerås hela dagen. Först till Vårdcentralen och när jag ändå var i Västerås passade jag på att träffa farmor och farfar. Fick lite lättare lunch (macka och stekt ägg) och efter en stund så blev det också lite fika, och självklart hundmys.

Åkte hem runt 17, nöjd med dagen men ganska trött. Blev ännu tröttare när jag kom hem. Blev en lättare kvällsmat, var inte direkt hungrig men vill inte lägga mig hungrig. Blev en tidig kväll igår och somnade ovaggad.
Idag är det torsdag, och tog en sovmorgon vilket jag kändes behövdes. Annars har jag tagit det lungt idag, var ute på eftermiddagen och njöt i solen och lyssnade på ljudbok. Var även in en snabbis till biblioteket och lämnade in böcker. Nu på kvällen har jag ätit, och bara tagit det lugnt. Blir nog en tidig kväll idag med, ska på loppis imorgon.
Kram/Amanda

Ny & Produktiv Start

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra men är rätt trött, kom hem senare än tänkt då tåget stod still i Virsbo. Men det har ändå blivit en produktiv start på veckan, och fått mycket gjort idag.
Jag gick upp vid 8 och gjorde mig i ordning för att åka till min vårdcentral. Jag är ingen morgonmänniska men jag kom iväg och missade inte taxin. Väl hemma sen så tog jag det lugnt och åt lite lunch. Nu senare på eftermiddagen tog jag mig faktiskt ut i solen och gick och handlade. Är så glad att jag kom ut i solen, jag är trött men ändå lite piggare.

Min Ica affär har ju sen något år tillbaka öppnat ett café och efter min lilla shoppingrunda så tog jag mig en kopp kaffe där innan jag gick hem. Unnade mig det då jag inte hade mjölk hemma och dricker mitt kaffe med mjölk. Jag tycker dock att det jag brygger här hemma är lite godare.
Nu är det snart dags för middag som jag ska äta när jag är klar med detta inlägg. Jag är glad att jag har fått mycket gjort idag, trots att jag har varit trött. Nu blir det en lugn kväll. Dags att äta för nu är jag hungrig.

Kram/Amanda

Dagar I Dalarna

Hej!
Hur mår ni?
Nu var det några dagar sedan jag bloggade och jag har hunnit suttit ute mycket i solen. Förra fredagen så hade vi tvättstugan hemma och passade även på att städa. Det var skönt att få både tvättkorgen tom för några timmar och att dammsuga. Annars tog vi det mest lugnt. Vi åt hemmagjord pizza.
På söndagen sen åkte vi upp mot dalarna och Borlänge och här har vi varit nu i veckan, det har varit soligt och varmt varje dag så blivit en hel del solande. Men det är härligt jag älskar att värmen äntligen har kommit hit. Passat på att antingen lyssna på ljudbok eller läsa ute också i solen. En bra vecka helt enkelt. Även ätit god mat en av dem ser ni ju på bilden. Där är det köttbullar i tomatsås och pasta, med sallad. Enkelt men gott. Har även badat lite då vi bara har en vanlig dusch hemma. Och jag tycker man kan bada året om.
Och nu kliar det lite i fingrarna efter att få blogga. Hur har vädret varit hos er?
Här blir det en lugn lördag och imorgon blir det nog hemfärd igen. Dalarna är verkligen fint.

Kram/Amanda

Fredag & Sommar Ute?

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra och jag kan ju knappast klaga på vädret idag. 18 grader och känns som rena sommaren. Jag har varit ute hela eftermiddagen och lyssnat på ljudbok och solat. Jag har precis kommit in nu och ska snart äta middag. Men jag njuter för fullt. Imorgon ska det tydligen bli ännu varmare. Jag har även varit förbi biblioteket och även köpt glass.

Det blev en Magnum double Gold caramel billionaire och den var riktigt god så kommer köpa den igen i sommar. Så jag åt den i solen och innan jag gick in nu så har jag suttit lite till i solen. Jag är verkligen så glad och tacksam över dagen. Nu är det fredag och helg, jag har inga större planer utan mer njuta av vädret. Nu när solen äntligen har kommit. Idag är första dagen på året som jag har haft linne på mig både inne och ute. Så frågan är, är det sommar nu? Trevlig helg!
Kram/Amanda

De Senaste Dagarna

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra och har våren äntligen kommit nu? Jag har suttit ute i solen både igår och idag och njutit med en ljudbok i öronen. Det är så härligt att våren och sommaren börjar komma nu. Vad har jag annars gjort? Igår kväll tvättade jag mellan 19-22 och nej jag festade inget på valborg, jag gick och la mig kl 23. I måndags så var jag uppe med tuppen och gjorde en röntgen på hjärtat, nu har inga fler läkarbesök på ett tag. Läs inlägget ”April månad” för att förstå mer. Men i måndags blev det en tidig kväll eftersom jag gick upp redan vid 6 och var trött hela dagen mer eller mindre. Nej jag är ingen morgonmänniska.

Så har mina senaste dagar sett ut. Förutom att vara ute i solen idag med så var jag även och handlade idag. Så jag har fått mycket sol idag. Jag hoppas verkligen att sommaren och värmen kommer nu.

Bilden är tagen igår men det är så härligt att solen är framme igen och lyser upp dagarna. Jag blir så mycket gladare. Jag blir lugn och glad av solens energier.

Innan jag avslutar och ska sätta mig och meditera, så tännker jag dela med mig av mina senaste två youtube videos.

Här är den allraste senaste videon.

Ni får gärna kolla på videorna eller bara låta dom gå. Visningstiden är väldigt viktigt och jag skulle uppskatta om ni kolla så kolla klart på hela videon🙏Det skulle få kanalen att växa och göra mig jätteglad.
Kram/Amanda

April Månad

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bättre, det har minst sagt varit en intressant månad. Många läkarbesök eller sjukhusbesök mer. Det är skönt att det är gjort nu. Maj månad kommer bli lugnare, vilket jag ser fram emot. Däremot blev jag inlagd på sjukhuset nu i slutet av april. Kom hem i torsdags, jag har legat inne på hjärtavdelningen i Västerås. Allt ser stabilt ut nu och jag är piggare. Vad som har hänt tar jag kanske i ett annat inlägg. Men jag är piggare och allt är stabilt. När jag låg inne så passade jag på att läsa klart en bok och påbörja en ny. Bokrecesion kommer.
Så april månad har varit en ja fylld med sjukhusbesök. Men nu får maj bli lugnare. Men när jag kom hem i torsdags så var jag trött men jag tog en lång och varm dusch.

Igår lagade jag mat efter att ha varit på sjukhus i några dagar så var detta riktigt gott. Tro mig jag är tacksam för hjälpen men sjukhusmaten kan vara rätt smaklös. Här har vi iaf en bacon och svampsås med kryddor, lök ock spenat. Det gula är inte curry utan gurkmeja. Och till detta hade jag coscous, såsen är gjord på grädde. Och det bästa är att det blev rester över till ikväll😍

Hoppas April månad har varit lite lugnare. Min helg blir lugn nu. Till er som undrar så har jag ett medfött hjärtfel. Men ska avrunda nu. Märks att jag har saknat att blogga.
Trevlig helg! Kram/Amanda