En Helg I Min Smak

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, haft en lugn helg precis i min smak. I Lördags tog jag mig faktiskt ut i solen passade på att bla gå till biblioteket och hämtade ut en bok. Innan jag gick hem så gick jag även förbi Ica. Men det var skönt att komma ut lite och få sol på sig.
Ni var många i mitt förra inlägg som frågade om jag läste något och ja. Däremot inte fysiskt men jag har i helgen på kvällarna lyssnat en hel del på min ljudbok, så nu har jag nästan kommit halvvägs i boken. Och jag måste säga att den är riktigt bra. Samt att jag tycker om att lyssna på böcker det får mig att varva ner. Men det känns skönt att vara igång med läsningen igen. Och angående böcker så har jag även under helgen skaffat vinted, där jag bla tänker sälja böcker. Klicka HÄR för att komma till min profil och se vilka böcker jag har lagt upp. Kommer lägga upp fler.

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Så den här helgen har gått i lugnets tecken och jag har äntligen börjat komma igång lite med läsningen även om det bara har varit en ljudbok så är det ändå mysigt att gå och lyssna på en bok. Och jag märker att bara jag bara lyssna så lyssnar jag ganska mycket. Så ja jag har börjat komma igång med läsningen igen vilket är kul och som jag mår bra av.
Kram/Amanda

Helg Vecka 5

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra och jag tycker det ska bli skönt med helg nu. Veckan har inte varit allt för intensiv men det ska ändå bli skönt med helg tycker jag. I måndags var jag in till Västerås sjukhus och hämtade mina vinterskor på aktiv ortopeden då de hade kommit nu. De är verkligen varma och sköna kan jag säga. I tisdags hade vi farmor på besök en liten stund vilket var trevligt.

Igår träffade jag min kontaktperson på lunch vilket var trevligt. Vi har inte setts på ett tag då vi båda har varit sjuka, men igår fick vi till en träff. Vi åt på en ny resturang här i Hallstahammar och det var verkligen jättegott och de är även kända för sina pizzor. ”hallstahammars godaste pizzor” och jag är beredd på att hålla med. Dit kommer man fler gånger.

De har även vanliga pizzor men det här är en flatbreadpizza. Den var verkligen jättegod 😍Stället heter Leone Deli. Innan vi skildes åt så följde hon med när jag skulle hämta ut ett paket då jag hade rester med mig. Det var en trevlig stund även om det var väldigt kallt ute och jag gick inte ut mer igår.
Idag är det fredag och det blir en lugn kväll, har inte gjort allt för mycket idag. Tänkte snart laga mat och sen duscha. Helgen går i lugnets tecken och jag har tänkt att jag ska försöka läsa lite och ta mig ur lässvackan.

Hoppas ni får en fin helg!
Kram/Amanda

En Dag I Västerås

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bättre nu. Igår var jag inne i Västerås en hel dag, skulle först träffa min sjukgymnast som jag gjorde på förmiddagen och efter det åkte jag hem till farmor och farfar. De har flyttat till Västerås nu och jag var och kollade in lägenheten. Den var väldigt fin och de trivs väldigt bra där. Finns även mycket hundar där de bor i de området så zingo (deras hund) tycker det är kul.
När jag kom dit igår så blev det lunch i form av fläskpannkaka som var jättegod. Sen lite senare så gick jag och farmor ut med zingo på en hundpromenad och kollade in området och köpte med oss lite fika hem. Det är vackert där de bor och även om det var väldigt kallt ute och blåste så var det skönt och trevligt med en hundpromenad.

Efter lite fika och prat så åkte jag sen hem på kvällen och då hade det även börjat snöa jättemycket. Men jag hade en riktigt bra fredag och mysig fredag.
Tyvärr så har jag idag legat med migrän, tror det kom från nacken då jag spände mig så mycket igår. När vi var ute så snöade inte men de blåste så mycket. Men nu på eftermiddagen släppte det och jag har varit uppe. Men det blir en lugn lördag. Varit igång både torsdag och igår och båda dagarna blåste de ute och jag blir extr spänd då och då kommer migränen då från nacken.
Men hoppas eran helg är bra och att ni inte har fått lika mycket snö.
Kram/Amanda

Så Mycket Migrän

Hej!
Här har det varit tyst i någon vecka och det beror väl på flera anledningar. Jag var på massage för kanske två veckor sen. Efteråt så var det väl som jag mer eller mindre hade migrän varje dag i en vecka. Antar att hon kom åt vissa punkter som fick igång min migrän. Nu har det dock lugnat ner sig. Men pga all migrän så har jag inte orkat blogga eller velat. Vet att jag nämnde migränen i ett tidigare inlägg också.

Jag har även fått hjälp med att uppdatera designen på bloggen, började tycka att det var dags att uppdatera den. Förhoppningsvis så kommer jag vilja blogga lite mer nu. Tack Sandra för hjälpen och har ni inte kollat in hennes podd så gör det, hon har startat upp scarypodden igen.
Så vad jag har gjort den senaste tiden är väl att ha migrän, samtidigt som jag har gjort de vanliga sysslorna.
Som tur är har ju migränen oftast kommit på kvällen så då har jag bara gått och lagt mig. Det har hänt att jag har vaknat med migrän också, det är nästan ännu jobbigare än att somna med det. Vaknar jag med det har det tyvärr redan hunnit bryta ut. Men pga all migrän så har det inte blivit mycket läst men lyssnar på en riktigt bra ljudbok just nu, recension kommer när jag är klar.

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Så därför har bloggen varit tom. Jag har svarat på kommentarer som jag fortfarande ligger efter med men försöker beta av dem. Men jag hoppas komma igång mer med bloggen nu. Säg gärna till om det är något ni vill att jag ska skriva om.
Kram/Amanda

Bokstopp Men…

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra varit ute första gången idag på några dagar, varit fruktansvärt kallt så jag har hållit mig inne. Nu ska vi inte prata om det, nu i januari så har jag bestämt att jag inte ska köpa några böcker. Jag har så många egna så jag behöver ge dem lite tid. Sedan läser jag just nu inte lika mycket. Men härom veckan så vann jag en tävling som Marica höll i och det var även en bok jag länge velat ha. Idag så låg vinsten i mitt postfack och jag är så glad. Boken jag vann var Elinas bok ”ett illegitimt barn”

Så trots att jag just nu har bokstopp så hittade ett bokpaket hem till mig. Tack till både Marica och Elina. Ser så mycket fram emot att läsa din bok. Även om några böcker kommer gå före.
Men Januari ut nu så är tanken att jag inte ska köpa några böcker för egna pengar. Får se sen om jag fortsätter in i februari med bokstoppet men det får tiden utse. Kanske kommer jag in i ett läsflow och läser mycket. Men vi börjar med Januari, just nu går det ändå trögt med läsandet så känns inte värt att köpa böcker just nu.
Jag lyssnar på julmiraklet av Caroline Twamley och så den fysiska boken så läser jag julakuten av Callum Bloodworth. Men jag ska försöka bli klar med ljudboken idag. Jag vet att det inte är jul men det går trögt med läsningen, sen är det fortfarande snö ute.

Kram/Amanda

Födelsedag & Jul

Hej!
Här har det ekat tomt men det har varit fullt upp med läkarbesök nu innan jul så tiden och ork till att blogga har inte funnits även om jag vill. Men för 1 vecka sen så fyllde jag år. Det blev inget stort firande. Jag och sambon gick hem till farmor och farfar, där vi fikade och även pappa och hans fru var där samt min minsta halvsyster. Blev lite fika, då farmor hade gjort tårta. Runt 5 sen gick vi hem och åt rester. Jag är så nöjd med min födelsedag. Lugnt och enkelt. På kvällen sen så spelade jag och mannen dataspel ihop.

Här är några av presenterna. Glasburkarna köpte jag av presentkortet jag fick av Madeleine Stenberg och Hanna Karlsson. Tack jag har länge velat ha fler glasburkar och nu har jag det. Av Madelena fick jag två små söta tomtar. Tack Social media support & share group för presenterna.
Muminmuggen fick jag av pappa och dem, sedan har jag även fått en elektronisk värmefilt av farmor. Detta är några av presenterna eller jag önskade mig inte så mycket.

Imorgon är det julafton och jag och sambon ska vara hos farmor och farfar. Men det blir en lugn jul blir lite fika och mat men sen går vi nog hem. Jag är social men det batteriet tar slut. Så sen på kvällen blir det bara lugnt, om jag orkar inte är allt fö trött kanske jag sätter mig med en bok. God Jul på er! Hoppas ni får en fin julafton.
Kram/Amanda

Bad Och Bokpost

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt okej men jag är otroligt trött. Sätter jag mig i soffan så går nog ögonen ihop. Jag kom hem från Köping för 1h sedan, varit där på sjukgymnastik i varmvatten bassäng. Riktigt skönt men jag kommer sova gott inatt. Jag har precis ätit lite mat, värmde på en färdig matlåda för ork till att laga mat finns inte riktigt.
Resten av kvällen nu kommer att bli lugn, jag ska tillochmed försöka gå och lägga mig tidigare idag då jag sov så dåligt inatt. Men inga större planer finns jag är ganska trött nu efter badet. Men nu till något roligare.

När jag kom hem från Köping så kollade jag min brevlåda och där i låg det ett paket till mig. Linda Anderssons barnbok ”spökagenterna: De försvunna barnen” låg där och väntade. Jag har redan läst den, tyckte den var så fin och bra så att när jag hade läst den så ville jag ha ett eget exemplar.

Handling: För sjuttielfte gången är Leonel lämnad ensam med trista tant Stina, och det på semestern! Semestern som i vanlig ordning är förlagd till en mystisk plats långt borta från stränder, glass och vänner. Långt borta från allt!
Sent en kväll smyger hans föräldrar som vanligt ut. Leonel bestämmer sig för att ta reda på vart de ska.

Eftersom det är en barnbok och den inte är för lång skriver jag inte jättemycket. Det är dock jättefina illustrationer i boken. Nästan så man ville ha mer. Ända jag kan ”klaga” är väl att jag hade velat att den skulle vara lite längre. Men den är snabbläst så vill man ha något kortare och lättsammare nu när julen närmar sig och man kanske har lite mycket så rekommenderar jag den. Boken passar både barn som vuxna.
Ni kan köpa boken direkt av henne eller på bokus eller adlibris, eller varför inte lämna in boken som ett inköpsförslag till ditt bibliotek. Boken finns inte som ljudbok.
Detta är inget betalt samarbete utan jag skriver om boken för jag tyckte om den och fler borde läsa den. Och hon är min vän så det är ju klart att jag tipsar.

Kram/Amanda

Helgen I November & Youtube

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag tycker dock det är kallt ute nu, även om det är fint med allt frost och vitt på träden. Den här helgen har varit lugn, jag passade på att läsa en hel del igår när jag var ledig, läste ut boken som jag och Marica läser i november, recension kommer sista november.
Jag passade även på att ta lite sovmorgon då jag verkligen behövde det och kroppen behövde återhämtning. Farmor var här tidigare i veckan och lämnade en värmemadrass som jag nu sover på. Det är så skönt 😍För mig som fryser så lätt. Idag är det söndag och jag har hunnit lägga upp en ny video på youtube, då jag har de dagarna som nya videor ska upp. Jag har även varit och lunchat med min kontaktperson idag. Jag har haft kontaktpersonen från september i år.

Jag har ju haft några stycken och vissa har det fungerat bättre med än andra. Tjejen jag har nu klickade jag verkligen med. Då vi först träffades via boendestöd. Men vi var och åt lunch idag och det blev pizza. Tanken var först att vi skulle ta en promenad men nej, det är för kallt anser jag. Men det var trevligt och det är rätt skönt att ha någon i min egen ålder att prata med om vardagliga saker. Det roliga är också att vi har många gemensamma intressen.

Till lunch blev det en capricciosa. Det här är en av mina favorit pizzor och har varit det sen jag var liten. Den är så god.

Min senaste vlogg
Videon jag la upp tidigare idag.

Ni som vill får jättegärna kolla men det är inget tvång. Däremot så vill jag ibland även promota min kanal på bloggen.
Avslutar med att länka till mina senaste videor. Hoppas eran helg har varit bra och att ni har hunnit återhämta er också. Sen vet jag att i vissa delar av Sverige har snön kommit, men har är det bara kallt och frost.
Kram/Amanda

Författar Event I Västerås

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag har precis nästan kommit hem från Västerås där jag fick chansen att äntligen träffa Christoffer Sorner. Han var i Västerås nu och bla signerade sina böcker, så jag tog med mig julskuggor, andra delen i hansson ochnilsson som jag hade hemma så han fick signera dem. Sedan så köpte jag ju del 1 i Hansson och Nilsson även om jag redan har lyssnat på den.
Det var jättetrevligt och han var trevlig, trots att jag var lite nervös innan. Även Anna Maria Ekblad var där, hon är med och skrivit en novell i julskuggor. Jag har nu kommit hem och det har varit kul. Jag vill gå på fler signerigar och träffa författare. Men det är kul att jag nu har gjort det för första gången. Alla var så trevliga så det var ju onödigt att vara nervös.

Inne på akademibokhandeln på igor i Västerås.

Gillar man deckare men ändå inte blodiga deckare så kan jag rekommendera Hansson och Nilsson. Deckare som utspelar sig på 80- talet med en dos humor, HÄR kan ni läsa mer om första boken. Tack Christoffer för att ni kom till Västerås. Så kul att träffas. 😊

Nu ska jag inte göra så mycket mer den här dagen. Tänkte faktiskt sätta mig och fortsätta svara på era kommentarer som jag ligger efter med en hel del, annars blir det en lugn eftermiddag och kväll. Blir rester till middag idag.
Elina finns det kanske chans att du kommer till närheten där jag bor och signerar? Vore kul att träffa dig. Men jag har haft en riktigt bra eftermiddag! Nu blir det snart middag.

Kram/Amanda

Vad Har Hänt Sen Sist?

Hej!
Hur mår ni?
Nu var det ju ett tag sedan jag uppdaterade. Tänkte blogga förra veckan men när kvällen kom fanns inte tid eller ork. Men idag känner jag att orken finns och framför allt lust. Så nu kommer här en liten uppdatering.

Jag har hunnit varit på massage i slutet av Oktober försöker verkligen få till en gång i månaden just för att jag mår bra av det och märker att min kropp som oftast annars är stel reagerar bra på det. Ska på massage igen i slutet av november. Annars har jag hunnit haft migrän förra veckan. Så låg däckad en hel dag kan man säga. Blev inget jobb den dagen. Annars har jag hunnit med det vanliga som tvätt, ska tvätta igen på torsdag. Bytte sängkläder igår så nu är tvättkorgen full igen. Tycker inte man hinner göra något än att tömma den och sen är den full igen.
Det märks även att hösten och vintern är på väg, förra veckan så duschade jag nästan varje dag efter jobbet eftersom jag frös så mycket. Det blåste ju isande vindar och regnade. Jag har en CP-skada och den reagerar inte bra på kyla kan jag säga. Jag vet att alla kan frysa och bli stela men vintern och hösten är jobbig för mig. I framtiden vill jag åka utomlands när kylan kommer till Sverige.

Kom just på att det är kladdkakansdag idag. Blir ingen kladdkaka idag får se om det kanske blir till helgen. Hoppas ni har det bra i regnet och det gråa vädret som är nu.
Kram/Amanda