En Söndag I Oktober

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här. Livet rullar på och jag tycker inte att jag gör så mycket än att jobba, samt göra de vardagliga sysslorna. Därav så blir det inte lika mycket uppdaterat här. Jag tycker nämligen inte att jag gör så mycket.
Men idag är det söndag och jag har börjat lägga upp videor på söndagar på min kanal. Jag tycker det fungerar och det känns som jag hinner. Detta är tredje söndagen som jag lägger upp kontinueligt. Det känns så kul att jag äntligen har hittat något som jag tycker fungerar. Länkar de två senaste videorna längre ner.

Vad har jag annars gjort idag. Jag har passat på och ta en dusch inför den nya veckan imorgon. Och jag har även ätit nyss. Jag har också upptäckt att jag gillar spetskål/vitkål. Iaf om jag tillagar det, Blev pommes med panerad fisk och till det så stekte jag spetskål och morötter i smör. Innan det var klart så hällde jag i lite grädde och mjöl. Blev riktigt gott. Det bästa av allt är ju att jag har rester kvar till imorgon.

Det kanske inte är en jättevänlig instagram bild. Men jag lovar att det var gott. 😍 Fisken har tyvärr inte gjort själv.
Vad har jag annars för mig, just nu så håller jag och Marica på och läser vår bok för oktober, vi läser berätta tre saker av Callum Bloodworth. Så efter att jag har skrivit detta inlägg så ska jag sätta mig i soffan och fortsätta läsa i den boken. Nu ska jag avrunda här men länkar mina två senaste videor 👇

Min senaste video

Jag vet att alla kanske inte kollar men jag vill kunna promota mina videor även på min blogg ibland. Det är frivilligt om man vill titta.
Kram/Amanda

Tiden Springer Iväg

Hej!
Hur mår ni?
Här var det ett tag sedan jag uppdaterade, jag vill blogga men tiden jag känner att den och orken kanske inte finns alla dagar och tiden springer iväg. Men vad har jag gjort sedan sist är väl det vanliga, jobbat och så förra veckan började jag bada via habliteringen. Alltså sjukgymnastik i vatten. Jag tänker inte riktigt gå in på varför än men jag har bytt ut ridiningen mot varmvatten bassäng på onsdagar. Jag tyckte det var jätteskönt och på kvällen sen var jag helt slut och somnade ovaggad kan man säga. På onsdag är det dags igen.

Idag är det måndag och nu står tvätt på schemat efter jobbet. Så medan jag sitter och bloggar så tvättas min tvätt nere i tvättstugan. Maten behöver jag inte tänka på då rester redan finns från igår när jag lagade mat. Jag hoppas att jag kan försöka få in tiden till att blogga igen, jag saknar det och jag tycker det är kul- Men tiden och orken ska också finnas. Eller så handlar det också om att prioritera eller båda delarna. Snart ska jag gå ner till tvättstugan igen.

Hoppas ni har det bra!
Kram/Amanda

Foto av Pixabay pu00e5 Pexels.com

Tvätt & Handling

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt okej, igår var det fredag och jag gick på helg efter ännu en vecka. Veckorna går så fort, det bara flyger iväg. Igår eftermiddag mellan16-19 hade jag tvättstugan, vilket kändes helt okej. Gick bara hem från jobbet annars gick jag inte ut något mer igår. Regnade hela eftermiddagen och natten. Tyvärr regnade det när jag gick hem, men jag bor nära mitt bibliotek så blev inte så blöt. Så min fredag bestod av att tvätta och sen på kvällen tog jag det mest lugnt. Älskar dock känslan av en tom tvättkorg 😍

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Idag är det lördag och dagen började lugn. Var ganska dåligt väder fortfarande när jag gick upp så istället njöt jag av att det var helg. Passade på att läsa lite nu när jag hade tiden mer. Beställde även lite kläder från lager157.
Senare på eftermiddagen så sprack solen upp, då passade jag på att gå till ICA och lägga på ett paket Ida. Sedan passade jag även på att handla lite då det inte blev något av det igår när det regnade. Var skönt att få komma ut lite och få sol på sig. Annars har jag inte gjort så mycket idag, nu efter att jag har ätit så har jag även suttit en stund och svarat på kommentarer. Jag ska försöka jobba ikapp dem.
Men det blir en lugn kväll kanske blir det en serie eller så läser jag lite till. Men hoppas att er helg har börjat bra.

Trevlig helg/Amanda

Äntligen Internet igen!

Hej!
Här har det varit tyst nu i några dagar och dessutom var det inte frivilligt. I slutet av förra veckan slutade min rauter att fungera efter nästan 6 år. Idag efter jobbet kom det en tekniker och kopplade in den åt mig. Jag är verkligen så tacksam för hjälpen, däremot tror jag att det har varit nyttigt att vara utan internet lite grann. Man är ju alltid uppkopplad, och nu fick jag göra lite annat. Jag har haft internet på telefonen. Men jag tror ändå att det har varit nyttigt. Hann läsa klart en ljudbok och fysisk bok nu när jag inte haft internet på samma sätt.
När man har internet blir det ju oftast att man är på internet istället för att tex läsa som i mitt fall. Känns jättebra att jag har lyckats fått in lite produktiv läsning som jag annars kanske bara skjuter upp. Däremot så hoppas jag kunna fortsätta med detta att välja läsning före skärmtid. Ska iaf försöka.
Vill ni ha bokrecension på böckerna jag hann läsa klart?

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Jag var dock in på biblioteket i måndags för att ladda upp en ny video på youtube. Tur det finns internet där för jag saknade verkligen att få hålla på med youtube, tycker det är så kul och jag får channsen att få vara kreativ. Min tanke är att jag ska försöka börja komma igång med youtube mer eller iaf lägga upp videor konternueligt igen. Ni får gärna kolla in min senaste video som jag har länkat 👇

Hoppas ni har det bra och att veckan har börjat bra för er!
Kram/Amanda

Tvättstugan Strax & Helg

Hej!
Nu har ännu en vecka gått och det är äntligen fredag. Om ca 1h ska jag tvätta då jag bytte sängkläder tidigare i veckan så blev ju tvättkorgen full igen. Passar på och tvättar nu fredag direkt efter jobbet nästan så jag kan njuta av helgen sen. Det är ju så härligt med en tom tvättkorg.
Men vad har annars hänt under veckan?

Min farmor kom på besök i onsdags på kvällen när hon var ute med deras hund.
Jag har läst ut 3 delen i de mörka tornet av Stephen King. Jag har även del 4 hemma nu så jag ska försöka läsa hela serien. Lånar böckerna på engelska på bibliotet.
Var på massage också i tisdags. Det var så skönt och välbehövligt. Höll på och somna två gånger

Detta är väl vad jag har hunnit med förutom det vanliga som städning, matlaging. Nu är det fredag och helg, jag har inget planer denna helgen utan ska bara vara hemma tror jag. Idag blir det tvättstugan men annars blir det en lugn helg. Får se när jag börjar med del 4 av Stephen King. Just nu läser jag ljusklotets mysterium av Tobias Söderlund som är del 2, det är en barnbok för 9-12 år.

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Nu önskar jag er en trevlig helg så ska jag snart gå ner och tvätta nu. Dags att förbereda.
Kram/Amanda

Då Var Helgen Slut

Hej!
Hur mår ni?
Hoppas eran helg har varit bra, det har min och ja jag vet att det är måndag. Men än så länge är jag ledig på måndagar, så jag har lite längre helg.
Jag har hunnit vara i Västerås och på erikslund i lördags. Träffade en ny vän som jag har skrivit brev med i några år. Det var nervöst men vi hade trevligt. Köpte inte så mycket. Men kollade på en ny tvättkorg och köpte ett nytt dra-på lakan på IKEA. Samt duschtvål och lypsyl på normal, vi fikade och kollade i affärer. Vi får se när vi ses igen, hon bor iaf i Västerås så det är inte långt bort.

Vad har jag annars gjort? Inte så mycket, idag har jag mest förberett inför jobbveckan nu. Städat lite och diskat. Nu har jag en fläskytterfile i ugnen som jag tänkte skulle bli lunch åtminstonde imorgon och på onsdag. Nu sitter jag här och skriver och har även duschat. Så nu är jag redo.

En passande bild för hur det varit igår eller ja inatt med. Inatt somnade jag till alla blixtrar och regnet som smattrade på fönstret. Vi får väl se hur det blir inatt. Nu ska jag snart kolla till köttet och se hur det går. Hoppas eran helg har varit fin och bra även om det regnat.
Kram/Amanda

Jobbar & Bokpaket

Hej!
Hoppas ni mår bra?
Här är det helt okej med mig, jag har jobbat om dagarna och på kvällarna är jag ganska trött så har inte orkat bloggat riktigt eller så finns inte tiden. Men idag har jag tagit det lugnt efter jobbet och vilat en del, så nu har jag lite ny energi.
Tänkte faktiskt berätta att idag kom det ett bokpaket från Akademibokhandeln. Akademibokhandeln finns i Västerås men den boken jag ville ha, hade de inte inne i butiken i Västerås. Så jag beställde den på nätet på deras hemsida. Madelena gav mig presentkort på Akademibokhandeln och jag har inte glömt bort den. Bara det att jag försöker att inte köpa för mycket böcker. Men en bok jag har velat ha länge som tyvärr inte kommer ut som ljudbok just nu är ”Hansson &Nilsson löser fallet igen” av Christoffer Sorner.

Första boken har jag redan lyssnat på och finns där ljudböcker finns. Men eftersom bok två inte kommer som ljudbbok så bestämde jag mig att beställa den och då använda presenkortet. Det här är ju en bok jag har velat ha länge och nu äntligen har jag den. Omslaget är jättesnyggt 😍
Som om Dödligt Vapen möter Snuten i Hollywood i bokform.” Jag är inte född på 80- talet men jag har sett snuten i hollywood och den är riktigt bra. Hans böcker om Hansson och Nilsson är en mer lättsammare deckare.

Men om ni undrar varför det är tyst här är för att jag inte orkar eller har tid att blogga varje dag. + att jag inte vill tvinga fram ett inlägg. Tack igen Madelena för presentkortet, vet att det tog ett tag innan jag använde det men nu har jag det. TACK❤😊

Kram/Amanda

Tog En Paus..

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra men de senaste veckorna har det varit tyst här och det är för att det har varit lite för mycket. Jag kände även att blogga för att bara blogga kanske inte var något jag ville, och började tappa lite av intresset för att blogga. Jag vill inte tvinga fram ett inlägg bara för att. Så jag valde att helt enkelt göra det jag ville och låta bloggen vara. Nu sitter jag här och känner att det börjar klia i fingrarna efter att få blogga och nu slog jag slag i saken.
Jag mår bra men det har varit lite mycket och jag har känt att jag har haft viktigare saker att göra än att hålla igång bloggen. Nu börjar det dock lugna ner sig. Tänker inte gå in på allt utan det är mer vardagen som har varit full och lite dålig sömn den senaste tiden. Jag vill dock säga att jag har sett att ni är flera som har lämnat kommentar på mitt senaste inlägg- tack till alla som kollar in här trots att det har varit tomt ❤

Trots detta så har jag hunnit läsa en del böcker tänker att jag ska skriva recensioner på dem. Har även en del serier jag har sett och någon film. Det kommer inlägg på det med. Har hunnit laga en del goda rätter de senaste veckorna. Igår gjorde jag Tikka masala med kycklingkorv istället för kyckling och det blev så gott! Tänker att jag i veckan ska göra tikka masala med kyckling.

Detta blev verkligen så gott och jag ska äta även detta ikväll då det blev rester över.
Så med detta sagt. Jag har inte slutat blogga men jag kände att det blev lite mycket och att bloggen får ta en pause. Känns kul att börja skriva här igen. Har saknat det lite. Men hade jag inte tagit den här pausen så är jag rätt säker att jag kanske hade tappat intresset helt med att blogga och det vill jag inte.
Hoppas ni kommer tillbaka hit nu❤

Kram/Amanda

Måndag & Ny Vecka

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra och nej jag vet att det är tisdag men det känns som måndag för mig. Var ju ledig igår och var till jobbet idag.
Igår fyllde min farmor år så efter att jag hade dragit lite med dammsugaren och sedan handlat lite, så gick jag hem till farmor och farfar. Då blev det lite fika, jag är inte jätteförtjust i tårta så jag fick kakor medan de åt tårtan. Det var trevligt och gott. Sedan gick jag och farmor ut med Zingo (deras hund) och farfar hämtade snittar till middag. Det var trevligt och vara där. Jag fick även med mig lax hem så jag bara behövde koka potatis idag till lunch.

Idag har jag varit på jobbet och ja det var väldigt lugnt men jag hittade på saker att göra. Vid 1 kom jag hem och då vilade jag lite innan jag åt lunch då jag inte var hungrig när jag kom hem. Nu ikväll har jag lagat baconsås och till det så blev det potatis som jag kokade tidigare idag.
Nu har jag disk igen men jag tar den imorgon, man diskar men det blir alltid disk igen 😂 Resten av kvällen ska jag inte göra så mycket mer. Kanske kolla lite på netflix eller så blir det kanske lite mer läsning. Hann läsa lite innan jag började med middagen.

Kanske inte jättebra bild men hann är verkligen gullig. Men hoppas eran vecka har börjat bra och att ni får en bra en. Tänk imorgon är det redan onsdag! Snart helg igen 😀
Kram/Amanda

En Långhelg Väntar

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag har jobbat sista dagen för veckan. Imorgon är det midsommar och på måndagar från och med efter midsommar är jag ledig. Jag jobbar fortfarande 50% tis-fre. Så jag ska njuta nu. Anledningen till att jag är ledig en dag är för att efter midsommar så kommer det bli mindre att göra på biblioteket och det är redan ganska lugnt. För nu går de flesta på semester. För mig jobbar jag hellre fredagar och är ledig måndagar, har ändå inte riktigt gillat måndagar. Men där är vi ju alla olika. Jag arbetstränar ju på bibblioteket och jag älskar att vara där men vill ju inte att det ska bli allt för lite att göra.
Nu sitter jag och skriver och har även en kopp kaffe vid sidan om. Jag dricker sällan kvällskaffe men ikväll blev det.

Annars så har jag inte så mycket planerat, imorgon har jag tvättstugan då jag bytte sängkläder i veckan. Men jag ska inte fira midsommar direkt utan mer njuta av ledigheten och läsa. Håller på med min och Maricas bok för juni och har nästan kommit halvvägs nu bara på några dagar. Börjar känna att jag börjar komma in i ett läsflow igen och att jag har en hel del läslust och orkar läsa. Oftast har jag ljudboken till boken jag läser, så jag läser tillsammans.
Men vad ska ni göra? Gissar att de flesta ska fira midsommar. Men jag önskar er en glad midsommar!

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Kram/Amanda