Vardagen Rullar På

Hej!
Nu var det ett litet tag sedan jag bloggade, vardagen har rullat på och jag har hunnit varit ute en del. Det känns verkligen som det är vår i luften nu, jag vill ha vår och sommar. I onsdags var det sjukgymnastik och sedan resten av dagen tog jag det mest lugnt, var så trött på eftermiddagen sen så det blev en tidig kväll. Förutom det vardagliga så har jag hunnit läsa en del, brukar lägga mig i sängen och läsa innan jag ska sova om kvällarna. Gör detta oavsett om det är vardag eller helg, tycker det är så mysigt att avsluta dagen med att läsa. Och angående böcker så har jag även varit till biblioteket en del i veckan.

Nu är det som sagt lördag och den har spenderats i ett lugnt tempo, avslutade en bok tidigare idag och måste säga att det var en riktigt bra bok. Nu ska boken tillbaka till biblioteket men jag funderar på att köpa den, då jag verkligen tyckte om den och vill ha ett exemplar själv och jag kommer vilja läsa om boken. Boken jag pratar om heter ” we used to live here” av Marcus Kliewer. Boken finns inte översatt än men den är rätt populär så skulle inte förvåna mig om boken kommer bli översatt.
Jag tänker mig att resten utav dagen kommer vara lika lugn.
Kram/Amanda

I Veckan

Hej!
Hoppas allt är bra med er!
Sedan sist så har veckan rullat på, jag har varit i Västerås i måndags. Var i in till min vårdcentral på ett vårdbesök och efteråt så passade jag på och fika hos farmor och farfar. Jag har bytt vårdcentral sen några år tillbaka då den vårdcentralen som finns i Hallstahammar,här där jag bor är inte bra. Så jag var i Västerås hela eftermiddagen i måndags.

Blev lite kaffe och fikabröd som farfar hade bakat. Väldigt gott😍 Men inte nybakat.

Igår var det onsdag, det var en lång dag. Uppe tidigt för att åka på sjukgymnastik. Även om jag absolut hade gärna sovit mer igår är jag glad att jag kom iväg på sjukgymnastik, mår så bra dagen efter. Men somnade väldigt tidigt igår kväll, inte ofta det händer men det var så skönt att få sova. Så veckan har rullat på och det har varit bra dagar. Nu är det torsdag och det är en lugnare dag och det har varit soligt idag. Jag är ingen morgonmänniska så det var skönt att få sova ut idag.
Älskar det och det känns som vår i luften. Jag längtar verkligen till våren och sommaren, då mår jag som allra bäst.

Kram/Amanda

Tog En Bloggpaus

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, kände att jag inte direkt hade något att blogga om riktigt. Ni vet vardagssysslor. Även om vi alla gör dem känns det lite tråkigt att blogga om dem varje dag.

Däremot så var jag i Borlänge nu en vecka. Jag kom hem igår, det var skönt att få lite miljöombyte. Mannen jobbade en del, men vi hann med att ta en promenad i solen. Samt att vi gick in i Kupolen så jag fick se hur det såg ut inomhus där + att vi gick till lager157. Har annars bara sett Kupolen från utsidan. Så lite hann vi med trots att han jobbade under veckan. Och självklart passade jag på att ta ett bad. Kom som sagt hem igår eftermiddag och tog det mest lugnt och packade upp.
Tycker det är rätt tråkigt att behöva packa upp, men nu är det gjort. Det är skönt när det är gjort men så tråkigt att göra.

Bilden tog jag igår när jag kom fram till tågstationen i Hallstahammar.

Idag är det inte alls lika fint väder ute, men tog mig ändå ut och handlade lite bröd som började ta slut. Och en vända in på biblioteket innan jag gick hem igen. Skönt att få handlingen gjord innan alla slutar jobbet och ska handla. Nu ikväll blir det nog mest lugnt skulle jag tro, har inga planer heller direkt för helgen. Nästa vecka blir det en del så blir bra att återhämta sig eller ja ladda batterierna.
Men vi får se hur mycket jag bloggar, var dock skönt med en bloggpaus. Det blir nog fler inlägg men tänker att det kommer när jag känner att jag vill blogga och att jag har något att blogga om.

Kram/Amanda

Fredag & Helg

Hej!
Nu är det fredag igen och jag tycker verkligen den här veckan har gått så fort. Kan knappt fatta att det är fredag igen. Men sen sist så har jag hunnit vara på sjukgymnastik i onsdags. Känns så skönt att vara igång igen med det, även inte alls gillar att gå upp från varmvattnet. Var ganska trött efteråt men jag somnade gott på kvällen sen. Igår kväll läste jag ut en bok, vi är bara inne i januari men jag har redan fått en ny favorit.

Idag är det som sagt fredag och det var lite trögt att komma igång idag men jag har varit och handlat tidigare idag. Kaffet börjar ta slut här hemma så var och köpte mer kaffe bla. Så jag har fått lite friskluft idag vilket kändes skönt. Och det har inte varit så kallt idag bara grått väder. Men känner mig lite piggare efter att jag var ute idag.

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Ikväll blir det att kanske välja en ny bok att börja läsa eller så blir det netflix. Något utav dem blir det, har annars inga planer för helgen utan den blir lugn. Men det blir bra för jag har några saker planerade nästa vecka som jag såklart ser fram emot.
Vill ni förresten ha ett inlägg om mina bästa böcker för 2024? Funderar på att skriva ett sånt inlägg och undrar om det vore intressant.
Nu önskar jag er en trevlig helg!
Kram/Amanda

Mediterat & Sushi

Hej!
Nu är det tisdag och helgen är slut, eller ja den var slut redan igår (måndag) när jag skriver detta. Men helgen har varit lugn. Jag har läst en hel del och jag har även mediterat. Jag är så glad att jag har börjat hitta tillbaka till meditationen igen. Sedan jag började igen strax innan jul så har det blivit mer meditation nu. Det är så skönt, stänga av telefon och bara vara i nuet under tiden jag mediterar.
I lördags dock så tog jag mig ut på en promenad på eftermiddagen och även handlade. Innan jag gick hem så köpte jag med mig sushi till middag.

Jag älskar sushi det är så gott! Är det någon mer som tycker om sushi?

Jag skulle vilja prova något nytt inom sushi men i lördags körde jag på ett säkert kort. Jag älskar lax och jag älskar avokado så detta är vad jag tar när jag äter sushi. Och sedan lägger jag till sjögrässallad. Tycker det är så gott. Ibland unnar jag mig lite sushi det är så gott tycker jag.
Nu är veckan igång och imorgon är det dags för första sjukgymnastik i varmvatten. Så det blir tidigt i säng då jag ska upp lite tidigare imorgon. Eller ja tidigt för mig. Jag är nämligen inte en morgonmänniska.

Kram/Amanda

Intensiv Vecka

Hej!
Vi börjar vardagen med en intensiv vecka. Den här veckan har varit bra men haft vårdbesök både i tisdags och i torsdags. Det gick bra, jag gillar ju inte att gå till tandläkaren alls, och denna vecka träffade jag en tandhygienist och tog ut en tand i torsdags. Så veckan har varit intensiv men ändå skönt att veckan har gått fort och att jag inte sköt upp besöken. Besöken skedde i Västerås hos specialisttandvården. Så jag visste att det inte skulle bli så mycket bloggande denna vecka.

Men nu är det gjort och jag är stolt över mig själv. Eftersom jag har sån tandläkarskräck så avbokar jag gärna besöken. Men då skjuter jag bara upp det vilket jag vet. Igår kväll tog jag mig ut och hämtade paket och handlade lite. Men annars var det en ganska lugn dag, blev sövd i torsdags när de tog bort tanden. Idag har jag tagit det lugnt men nu mellan 16-19 har jag tvättstugan så det ska jag roa mig med ikväll.

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Hoppas eran vecka har varit bra och kanske inte lika intensiv som min. Ikväll blir det soppa till middag, och ja jag har hunnit läsa en del trots att jag har haft saker för mig så har jag ändå orkat läsa.
Kram/Amanda

Nyår Imorgon

Hej!
Hoppas det är bra med er!
Jag har nyss kommit hem, var iväg och handlade lite och slängde sopor. Känns skönt att få ut lite sopor som annars bara skulle stå. Det var även skönt att komma ut och få friskluft.

Nu är det snart Nyår och i år blir en lugn kväll hemma. Det har varit så mycket i år och speciellt nu på hösten och innan jul. Så en lugn kväll hemma ser jag fram emot. Mannen jobbar så det blir bara jag men det gör inget. Antingen blir det en film/serie eller så sitter jag med näsan i en bok. Som sagt det har varit ett intensivt år, många bra saker och utmaningar, så det känns så skönt med en lugn kväll.

Foto av Peter Spencer pu00e5 Pexels.com

Resten av kvällen nu blir lugn. Lyssnar på min sista julbok för i år och kanske sista boken för i år. Lyssnar på ” en snöängel till jul” av Johanna Johansson, Sara Molin, Birgitta Gunnarson. Har lyssnat på halva och den är rätt mysig.

Men jag vill bara klargöra att jag är helt ok med att vara själv på nyår. Visst lite tråkigt att mannen jobbar då vi brukar fira nyår ihop men vi kommer höras på telefon. Jag har valt att vara själv och då tycker jag att det är en helt annan sak än om jag inte hade valt det.
Kram/Amanda

Lediga Dagar

Hej!
Hoppas ni har det bra i mellandagarna. Jag har mest tagit det lugnt, passat på att återhämta mig.

På Juldagen så åkte jag hem till farmor och farfar på lite jul lunch. Det blev sill, lax, ägg och janssons som farfar hade gjort. Hans janssons är riktigt god. Även om det inte var så mycket så blev man mätt. Såklart även lite julskinka. Det var trevligt att umgås lite även om jag inte var där så länge, men vi hann med både lunch och lite fika i form av julgodis. Men nu är jag så trött på julmat, även om det är gott.

Det blev även lite grönkålsallad som jag tyckte var god, och jag tycker grönkål är gott.

Resten av dagarna nu har jag tagit det lugnt. Jag har läst en hel del böcker känns det som. Jag har iaf haft tid att kunna läsa mycket mer, vilket jag är så glad för. Läsning är inte bara en hobby för mig jag mår bra av det, får mig att försvinna i nuet och bara vara.
Igår kväll dock tog jag mig ut på en liten promenad på kvällen, blev ingen lång bara till bibliotekets bokinkast. Men den lilla stunden med friskluft gjorde mycket. Så detta är vad jag har haft för mig. Hoppas ni har haft en fin jul och snart är det 2025. Helt otroligt vad fort detta år har gått.
Kram/Amanda

Liten Paus & God Jul

Hej!
Inte bloggat på lite mer än en vecka, jag tog en paus från bloggen då jag kände att jag varken hade lust eller tid till att blogga. Men nu känner jag att det kliar lite i fingrarna efter att blogga. Idag är det julafton och det blir en lugn sådan. Kom nyligen hem från min pappa och C samt min lillasyster. Blev lite julmat och sedan lite Kalle. Det var mysigt att vara där i några timmar och äta lite och umgås. Jag är verkligen mätt. Blev lite sill,köttbullar och jansson, rödbetsallad, gravad lax för mig. Inte så stort julbord kanske men det räcker gott och väl.

Nu resten av kvällen blir det lugnt och ska nog fortsätta läsa 50 mil till jul av Joanna Bolouri. En romance kring julen, jag gillar den och den är lättsam. Den utspelar sig i England och jag älskar böcker som utspelar sig där. Det blir nog mest läsning och lugn för mig. Imorgon ska jag hem till farmor och farfar på lite lunch, får se vad det blir.

Foto av Brett Sayles pu00e5 Pexels.com

Det var skönt med en paus och bara vara men nu är jag tillbaka här igen. Detta får räcka det är julafton och många firar säkert. Men vill ändå önska er en god jul!

Kram/Amanda

Vill Ha Helg

Hej!
Nu längtar jag verkligen till helgen. Den här veckan har varit fullspäckad och jag känner att jag behöver återhämtning. Även om jag är glad att det händer saker så känns det som det händer väldigt mycket på en gång. Men imorgon är det fredag och helg och det ser jag fram emot.
Idag är det torsdag och jag har precis kommit hem efter att ha handlat och hämtat ut paket så jag känner mig produktiv. Ska snart värma lite mat, är så tacksam över att det finns rester att värma. Ska försöka ta hand om disken ikväll.

Tänkte tipsa om en julfilm jag såg för någon vecka sedan. Den heter A castle for christmas. Den finns på netflix och är från 2021.

Handling: För att undkomma en skandal reser en bästsäljande författare till Skottland, där hon förälskar sig i ett slott – och möter den vresige hertigen som äger det

Det här var perfekt att se en kväll när jag var trött och ville ha något lättsamt att se. Däremot visste jag redan hur det skulle sluta, men jag skulle så gärna vilja åka till Skottland. Det verkar vara så vackert där. Jag tyckte annars filmen var bra och lite rolig. När jag googlade på Cary Elwes så insåg jag att jag har sett flera filmer med honom. En bra skådespelare helt klart.

Nu ska jag värma lite mat. Men ser fram emot en lugn fredag och helg. Tänker sätta mig ner och skriva julkort i helgen.
Kram/Amanda