En Bra Helg

Hej!
Hur mår ni?
Här är det ändå bra skulle jag säga och helgen är slut. Helgen har varit bra skulle jag säga, igår hade jag tvättstugan på eftermiddagen. Det var dags att tvätta igen och det känns ju bra, under tiden så passade jag även på att redigera en video som nu ligger ute på kanalen. Senare på kvällen passade jag på att läsa. Tycker det är ett bra avslut på dagen med att läsa.

Idag är det ju söndag och jag har varit ute lite, träffade min kontaktperson (vän) för en lunch idag innan hon skulle jobba. Det var trevligt och jag åt som ni ser en pizza, passade perfekt då jag har varit sugen på pizza lite. Innan jag gick hem sen var jag förbi Ica och lämnade in ett paket som jag skulle skicka tillbaka. Resten av dagen har varit lugn, det blev rester från lunchen till middag idag. Det var frost imorse idag men jag måste ändå säga att det var skönt ute idag och fint väder, än så länge har det inte kommit någon snö.
Jag är ändå nöjd med helgen, får jag säga och jag ska läsa lite senare ikväll. Hoppas eran helg har varit bra?

Kram/Amanda

En Ny Vecka

Hej!
Hur har eran vecka börjat?
Min vecka har börjat väldigt lugnt, igår var jag ute en stund på eftermiddagen, jag hade lagt upp en bok på vinted som jag väldigt snabbt fick sålt. Valde att posta den redan igår, då jag ändå skulle ut och hämta ett paket från lager157. Var skönt att komma ut en liten stund och få friskluft, när jag kom hem sen provade jag tröjorna (långärmade) och jag blev så nöjd med köpet.

Idag har det regnat tror jag nästan hela dagen, jag har läst lite grann på eftermiddagen. Sedan innan jag började laga mat så svarade jag på lite kommentarer. Tack alla för era kommentarer. Jag passade på och rensa både kylskåp och frys idag. Gjorde lite ugnsrostad potatis och morötter och till det hittade jag bröd med chorizo i som jag också körde in i ugnen. Så allt tillagades i ugnen, snabbt och smidigt. Bröden med chorizon köpte jag faktiskt på Lidl, det var kul och testa men inget jag känner att jag kommer köpa igen.

Imorgon ska jag till min dagliga verksamhet igen, men jag ska också ta en sväng med dammsugaren det behövs. Innam jag avslutar helt för denna gång, så får ni gärna kolla in min senaste vlogg jag la upp på min kanal i söndags👇

Kram/Amanda

Helgens Slut

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt ok, helgen har varit lugn men jag har ändå hittat på lite saker. Det blev en omgång chili con carne igår, som jag även har ätit idag till middag. Jag måste säga att det blev väldigt gott. Jag har även varit ute på en promenad i lördags, var ju uppehåll så var ute och tog mig även en tur till biblioteket. På kvällen sen så påbörjade jag även ny bok.

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Idag har jag inte gjort så mycket alls, lyssnade lite på musik tidigare idag och ja, det blev lite julmusik. Boken jag har plockat upp är också en julig bok, läser just nu ”jul vid världens ände” av Kate Hewitt. Det är en bok som jag själv har haft hemma ett tag, som jag köpte på vinted förra året. Just nu har jag även en liten köpstopp på böcker och än så länge går det bra tycker jag. Brukar ni handla på vinted? Tycker ändå att jag är duktig som plockar upp mina egna böcker nu under hösten.

Kram/Amanda

Stryka Tvätt?

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt ok, och nu är det fredag igen. Idag har jag mest tagit det lugnt, duschade tidigare idag vilket känns skönt. De senaste dagarna har annars varit rätt produktiva, i onsdags var jag på massage vilket var skönt och något jag behövde. Efter det passade jag på och handla lite innan jag gick hem igen. Minns att det blåste rätt mycket så höll mig inne resten av dagen.

Igår var det ju torsdag igen och jag var på min dagliga verksamhet igen. Jag brukar stå och stryka, just nu har det blivit en del dukar. Jag minns när jag var liten så brukade jag hjälpa min farmor med att stryka hennes tvätt. Nu strycker jag igen, jag tycker att det känns som man på ett mediterar när jag strycker tvätt. Jag vet att många tycker det är tråkigt, men jag har nog alltid funnit det lugnande.

Senare på kvällen lagade jag lite mat och det blev korvstroganoff med pasta den här gången. Det blir även rester av det igen ikväll. Var ett tag sedan jag åt just den maträtten så det var extra gott. Efter det så passade jag på att meditera 20 minuter, (brukar köra en Guiedad Meditation på youtube).

Helgen blir lugn men det känns ändå skönt när jag har grejat lite under veckan. Funderar på om jag ska göra en omgång med chili con carne imorgon. Jag har iaf allt hemma för att kunna göra det imorgon isåfall. Funderar även på om jag ska börja läsa böcker med jultema, det är ju ändå snart jul. Hoppas ni får en fin helg.

Kram/Amanda

En Sväng Med Huvudvärk

Hej!
Hur mår ni?
Nu var det några dagar sedan jag bloggade eller ja inte så längesen men det känns som det. I lördags kväll fick jag migrän och det höll väl i sig även på söndagen. Jag kom dock ut på en promenad i söndags, men huvudvärken satt ändå i. Tror dock att det kommer från nacken och axlarna. Samt att allt som har skett i år börjar landa nu. Men igår var det bättre men var otroligt trött bara, så igår blev det en dag där jag gjorde sånt jag tycker om: Att läsa.

Idag är det bra igen och jag känner mig utvilad. Idag ska jag gå och handla lite, nu har det slutat regna tror jag så ska passa på sen. Det regnade nämligen imorse när jag gick upp.

Foto av Pixabay pu00e5 Pexels.com

Annars så blir det nog en lugn dag även idag, blir att laga lite mat senare sen. Köpte både Zucchini och champinjoner i söndags så ska nog laga något med det idag. Jag ska även sätta mig och svara på kommentarer, ligger lite efter nu. Tack för alla kommentarer, jag läser dem även om jag inte svarar så fort.
Jag ser fram emot imorgon när jag ska på massage, jag tror att det kan bli bra och något jag behöver. Jag har inte varit på massage något det här året. Men jag hoppas att jag kan fortsätta med det igen nästa år.

Kram/Amanda

Film På Kvällen

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt ok, idag har det varit väldigt lugnt. Även veckan har ju startat väldigt lugnt. Igår var jag ute och tog en promenad. Såg då att de håller på och lägga ny asfalt utanför på cykelbanan där jag bor, så man får gå lite annan väg, men det gör inget. Var ändå skönt att komma ut lite igår och få friskluft. När jag kom hem passade jag på att ta en varm kopp kaffe och lite fika.
På kvällen sen efter att jag hade lagat mat och ätit kollade jag på en film. Jag kollade på ”Halloween” från 2018. Jag tycker att filmen var bra och sevärd, men inte den läskigaste. Den var dock spännande och hände saker nästan från start. Min favorit är fortfarande den första halloween filmen från 1978.

Jag tycker som sagt att den var bra och sevärd men jag ser också att det hade kunnat vara den sista filmen i serien, då jag gillade avslutet. Men jag blev också sugen på att se den senaste ”halloween Kills” efter att jag såg den från 2018 igår. Så jag kanske ser den ikväll, det är ändå sånt väder och snart är det ju också halloween. Även om jag inte direkt firar det. Men jag gillar ju skräck/thrillers.
Jamie Lee Curtis är ju även med i ”halloween kills” Jag gillar hennes filmer av de jag har sett. Och just med Halloween filmerna tycker jag ändå blir snäppet bättre när hon är med i filmerna.

Hoppas eran vecka har börjat bra, imorgon ska jag till min dagliga verksamhet, och efter det kommer städfirman och städar på eftermiddagen. Det ska bli skönt att få det städat.

Kram/Amanda

IKEA På Eftermiddagen

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bara fint, idag har jag mest tagit det lugnt. Igår däremot tog jag mig till Västerås och närmare bestämt, erikslund shoppingcenter. Jag ville in på Ikea och hittade nya talrikar och skålar, blev verkligen så nöjd med köpen. Jag var hemma igen på två timmar, vilket kändes bra för att vara där en lördag när folk fått lön.. Iaf var skönt att komma iväg lite på eftermiddagen. Men jag har aldrig riktigt gillat stora folksamlingar och det gäller nog fortfarande.

Här har vi en talrik och en skål som jag köpte, köpte två av var. Tycker de är så fina och jag älskar ju färgen lila och en av talrikarna här är ju lite grålila.

Resten av dagen igår tog jag det mest lugnt. Tog mig en kopp kaffe när jag kom hem och senare värmde jag lite rester. Blir även rester igen av kasslersåsen idag igen så det blir bra, ska bara koka lite mer pasta till. Så skönt när man har mat över i flera dagar. Det var dock finare väder både igår och idag, vilket har varit skönt då det inte är lika mörkt ute. Har känt mig piggare både igår och idag då det inte har regnat, även om det har varit grått mestadels.
Men det här har varit min helg och kvällen blir lugn den med. Hoppas eran helg har varit bra?

Kram/Amanda

Läsning En Regnig Dag

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt ok, idag är det verkligen en höstdag. Det har regnat hela dagen och det är grått. Idag har jag mest tagit det lugnt, jag håller ju på med förbjuden längtan som är del 6 i Ellens val serien. Jag verkligen flyger fram i boken och det är svårt att sluta läsa när jag har börjat. Nu har jag precis duschat men innan det så har jag ju fortsatt läsa i boken. Jag tänker även att jag bockar av ännu en genre i Madeleines bokutmaning och Ellens val del 6 får bocka av ”en feelgoodbok”.

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Jag gissar att den här dagen kommer bli mycket läsning, är det något som jag ändå kan uppskatta med såna här regniga och gråa dagar är ändå att jag får mycket läst då. Vad gör ni dom dagar då det bara regnar och är grått?
Resten av dagen blir lugn, som sagt jag vill inte gå ut nu när det bara regnar och det är skönt att jag har det mesta hemma. Men ska laga en kasslersås med spagetti senare då jag har tagit fram kassler. Jag brukar inte gå exakt efter recept, men jag fick inspiration från detta inlägg.

Vi får se vad jag hittar på ikväll om jag ser på någon serie eller film, gissar iaf på att jag läser ut Ellens Val idag.
Kram/Amanda

Tvättstugan & Promenader

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, veckan har börjat bra och både i måndags och idag har jag varit ute. I måndags var det också väldigt fint väder. Idag har det regnat men på vägen hem var det uppehåll och nu kanske det spricker upp. Iaf var det skönt att komma ut lite. Passade även på att gå till biblioteket och lämna tillbaka en bok..

Vad har annars hänt, igår så hade jag tvättstugan och tvättade lite kläder. Nu är bara det tråkiga kvar vilket är att lägga tillbaka kläderna. Igår var jag inte alls men då regnade det också hela eftermiddagen, så istället passade jag på och tvätta. Igår fick jag även ett bokpaket, i paketet låg ”sången från berget” av Elina så kul att det gick fort för paketet att komma.

Nu har jag även testat denna Oddly Good Barista med cinnamon roll smak. Och det funkar faktiskt riktigt bra, gott är det och man får en liten känsla av höst. Jag gillar den och kan absolut tänka mig köpa den igen i framtiden. Har även fått höra att det ska finnas en Oddly good barista med dumle smak, den är jag sugen på att testa. Jag gillar ju själva godiset också.

Men detta är väl vad jag har gjort de senaste dagarna, dagarna verkligen går i-ett. Men tvätt och promenader och så självklart läser jag om kvällarna. Just nu läser jag Ellens Val del 6: Förbjuden längtan.

Kram/Amanda

En Helg i Oktober

Hej!
Hur mår ni?
Här är det helt ok, har mest tagit det lugnt idag och det är väl det söndagar är till för. Igår var det lördag och den var mer händelserikt. Var till Västerås och hälsade på min kusin som nyligen har fyllt år. Vi firade henne lite igår på eftermiddagen vilket var trevligt. Det bjöds på en del fika och kaffe och te. Jag tog ju inga bilder insåg jag på kvällen sen när jag åkte hem. Jag bara njöt av att få vara i stunden, vilket jag uppskattade. Jag är inte alltid jättebra på att ta bilder, utan jag lägger oftast ifrån mig mobilen har jag märkt. Det var trevligt, och när jag kom hem sen så värmde jag lite rester.

Foto av Pixabay pu00e5 Pexels.com

Vad har annars hänt, jag har kollat på film, blev The Truman Show med Jim Carrey. Är så glad att jag äntligen har kollat på filmen, den var riktigt bra. Jag känner att filmer var bättre förr på 90-talet. Annas har jag även börjat läsa ”Ellens Val” del 6 under helgen. Jag ska även laga lite mat senare, blir något så enkelt och väldigt gott som stekt falukorv och stuvade makaroner. Nu var det ett tag sedan jag åt stuvade makaroner så nu är det dags. Det är ju så gott.
Men det har varit en bra helg, tagit det lugnt men även fått träffa släkten lite grann. Hoppas eran helg har varit bra?

Kram/Amanda