Bokrecension: Flickan i skogen

Eftersom det var många som ville ha en recension om ljudboken så kommer här min recension.
Originaltitel: The memory wood Författare: Sam LLoyd

Handling: 13 åriga Elissa blir kidnappad en dag då hon och hennes mamma är på plats för Elissas shack turnering. Elissa tävlar i shack och när hon ska gå och hämta en sak i bilen så blir hon kidnappad av en person med skåpbil. När hennes mamma inser att hon har försvunnit och inte kommit tillbaka så kontsktas polisen. Det blir en kamp mot klockan. Desto längre tiden går desto svårare blir det att hitta Elissa.
Elissa vaknar upp på ett kallt golv rummet hon ligger i är mörkt. Hon blev nedsövd i bilden och nu vet hon inte vart hon är. Hennes kidnappare kommer bli allt mer farlig. En dag kommer det ner en pojke och Elissa tror först att detta är hennes chans till att bli räddad. Men snart inser hon att pojken som kommer och besöker henne inte tänker hjälpa henne pojken är glad att äntligen fått en vän att leka med han blir allt mer konstig. Elissa får kämpa för att hålla huvudet uppe och hålla sig levande.

Jag tycker att boken var riktigt bra i början är det lite rörigt tyckte jag men det blir bättre och lättare att hänga med. Det kommer en oväntad twist och det är så bra gjort. Boken är väldigt mörk och grym tycker man inte om såna deckare så kanske man ska hoppa över. Men boken är riktigt spännande och jag tycker den är så bra. Blir kanske en av de bästa böckerna 2021. Detta är en thriller och är Sam LLoyd första thriller. För att vara den första boken som thriller tycker jag att han verkligen lyckades. Gav den 5 stjärnor

28 reaktioner till “Bokrecension: Flickan i skogen

1. Oj men den verka ju riktigt bra ändå 🙂 Dock är jag inte så mycket för ljudböcker som du vet, jag är mer för poddar MEN den gör boken kan jag i vilket fall som helst ge en liten chans att läsa framöver 🙂 tack för tipset

2. Den låter väldigt spännande! Den lägger jag till på min lista. Jag är lite av en periodare när det kommer till olika genres. Ett tag älskade jag att läsa psykologiska thrillers, men när jag fick barn fixade jag inte det längre under en viss tid. Då blev det mest chicklit 🙂 Nu läser jag blandat, men ofta varierat: en spännande, en romantisk osv.