Bokrecension: Imorgon Är Jag Starkare

Här är det bra och det är en dag före julafton nu och den har jag spenderat med att bara ta det lugnt och läst ut en bok och nu tänkte jag dela med mig av en recension.

Bok ”Imorgon är jag starkare av Sofia Mickelsson

Handling: Rory är 17 år och hemma är det allt annat än lugnt. Hennes mamma nya kille är allt annat än snäll och hon försöker överleva varje dag. Men en dag får Rory nog och flyr. Hon tänker starta ett nytt liv och börja om. Men kan hon det och kan hon komma undan honom. Han som sätter skräck i familjen varje dag. Hon flyr till en ny stad och från och med nu ska hon bli starkare.
Sofias debut tar upp viktiga ämnen som våld mot kvinnor och övergrepp. Det är nog en av de viktigaste böcker jag någonsin har läst och jag tycker alla ska läsa den. Det är en bok som verkligen berör men den är bra skriven och texten flyter på. Man flyger igenom boken. Jag hoppas på en uppföljare eller om inte att Sofia en dag skriver en till bok med samma ämnen. Men har ni inte läst boken, gör det ni kommer inte ångra er.

Nu önskar jag er en god jul och gott nytt år! Tänker att jag gör det nu för jag kommer kanske inte hinna blogga imorgon.

9 reaktioner till “Bokrecension: Imorgon Är Jag Starkare

1. Bästa sättet att tillbringa dan före doppardan. Om jag inte hade varit så inne i julgodisbaket hade jag också läst, tror jag. I dagarna läser jag ett par Poirot-böcker: Mordet på Orientexpressen och Poirots jul. Läser även en faktabok om Staffan Stalledrängs historia i Sverige. Lagom läsning, ingen av böckerna är särskilt lång och ger mysstämning.

Håller med dig, det låter som ett viktigt ämne författaren tar upp i I morgon är jag starkare. Jag blir alltid väldigt illa till mods när jag läser böcker om våld och övergrepp, blir liksom fysiskt illamående. Har du läst Katarina Wennstams Flickan och skulden? Den är en faktabok som behandlar ämnet våldtäkt i svenska samhället. Jättejobbig men o, så viktig läsning.

1. Nej jag har inte läst boken som du rekommenderar men det låter som en viktig bok så kanske bör kolla upp det även om det är ett jobbigt ämne
      Jag rekommenderar imorgon är jag starkare