Mina Senaste Dagar

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra men jag är otroligt trött, igår vaknade jag redan vid 7 och kunde inte somna om. Idag vaknade jag 7:30 och kunde inte somna om. Däremot hade jag trots det väldigt mycket energi igår och gjorde en hel del. Jag var och tränade på eftermiddagen efter att ha ätit lunch. Var så skönt att träna, märktes dock att jag inte hade tränat så mycket men ska försöka komma igång igen. Körde mest mage och rygg igår, samt att jag gick på löpbandet, väl hemma sen så vilade jag lite innan jag fixade middag och matlådor.

Är så glad att jag har mat kvar från igår för idag har jag inte samma ork. Så idag efter jobbet har jag bara vilat och tagit det lugnt. Vad har jag mer gjort, jag har bestämt mig för att inte köpa något från bokrean i år. Har bara köpt en bok på rea, och den är på väg hem till mig. Däremot har jag ganska många böcker från biblioteket som de inte skulle ha kvar som jag fick ta med mig hem. Ska visa dem så fort boken jag har köpt kommer. Att få böcker gratis är ju inte fel 😍

I söndags la jag upp en ny video på min kanal och det blev en wrap up på alla böcker jag läste under januari och februari. Ni får gärna kolla in den ochom inte bara ha den stå och rulla i bakgrunden. Skulle betyda mycket om ni även lämnade en like eller kommentar 🙏

Som sagt jag har gjort en del och jag satt och läste lite även på kvällen i söndags. Igår orkade jag inte var så trött på kvällen. Men det är det som är så skönt med träning och när man har rört på sig. Jag sover så mycket bättre. 😍 Ska försöka ta mig till gymmet en gång till i veckan. Om det nu inte kommer jättemycket snö. För det ska ju komma snö…

Hur har era dagar varit, har ni fått snö?

Kram/Amanda

En Produktiv Lördag

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, tog lite sovmorgon idag och det var skönt att inte behöva ställa klockan och vakna av sig själv. Idag har dock varit en produktiv dag. Idag har jag dammsugit, torkat golven och tvättat nu under eftermiddagen. Känns så skönt nu har jag legat och vilat i soffan ett tag och snart dags för middag. Har rester över från igår så behöver inte laga mat vilket känns så skönt.

Här är en bild på vad jag lagade igår, gjorde en vegitarisk rätt med kikärtor, grönkål och frysta grönsaker. Blev väldigt gott och detta ska jag alltså äta ikväll. Nu när man både har städat och tvättat känns det bra att ha rester för har ingen jättestor lust att laga mat om jag ska vara ärlig. Orken börjar tryta men det känns skönt med ett rent hem och rena kläder.

Ikväll ska jag dock duscha men sen blir det en film tror jag eller om jag ska se klart dokumentär serien på netflix. Innan jag avslutar så vill jag även berätta att när jag tvättade så passade jag på att lyssna på ljudbok. Och min pågående ljudbok är ”livstjuvarna” av Linda Andersson. Jag har böckerna och redan läst dem. Men nu lyssnar jag på ljudboken och jag tycker den är så bra och kan varmt rekommendera den. Tycker fler borde lyssna på hennes böcker. Och om fler börjar lyssna på del 1 och del 2 så kanske även del 3 kommer bli ljudbok. 🙏
Det är svensk fantastik och väldigt lättsam inte alls svår att hänga med i så det är ett tips. Vill ju ge lite kärlek till min vän. Böckerna finns där ljudböcker finns.

Men nu blir det middag här. Kram/Amanda

Fortsättning På..

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra. Fick sova mycket mer inatt så var faktiskt utvilad när jag gick upp. Så skönt och det behövdes för efter jobbet var jag hem en stund bara och åt lunch och sedan åkte jag till Kolbäck. Tänkte kolla deras priser också då hemköp ligger där men nej. Istället så träffade jag fina Kirsi hon har öppnat egen butik och nu äntligen var jag där och kollade in butiken. Så fin och hon har lite allt möljligt. Stenar, kristaller orakel kort och tarotkort. M.m Vi satt och pratade i nästan 2h innan jag tog bussen hem igen.

Här är det jag köpte. Stress relief är en rökelse som jag sedan december förra året börjat använda den bredvid är en rökelsehållare. Jag har märkt att denna rökelse hjälper mig mot min ångest och oro så här är ett till verktyg för mig nu när jag tänker sluta med mina antidepressiva. Hon har fler rökelser men detta är vad jag köpte. Sedan satt vi och pratade en del och det här är väl en del i min förändring som jag går igenom nu. Det är spännande och mer om min spirituella sida kommer. Vet att ni är några som vill läsa om det så nu delar jag med mig lite till. På vägen hem sen så kom det nya insikter och tankar. Det var en värdefull pratstund för mig ❤
Trycker ni på länken så kommer ni till Kirsis egna sida.

Vad jag ska göra resten av kvällen får vi se. Ska efter att jag har skrivit detta inlägg börja med maten. Blir kyckling ikväll och sedan en dusch. Sedan tror jag att jag inte kommer orka mer. Så detta var en fortsättning på min spirituella utveckling och personliga utveckling. Trevlig helg!

Kram/Amanda

Torsdag 23 Februari

Hej!
Hur mår ni?
Här har det nu gått några dagar. Just nu har jag haft lite och göra under veckan så bloggen har fått vila. Jag kommer berätta senare vad jag gör just nu. Det är inget jag vill gå in på nu, vill vänta tills allt är klart.

Vad har jag gjort under veckan. Jag har varit och jobbat och det har varit kul, tror det är bra att jag har något och göra för då tänker jag inte så mycket på vad som sker nu. Då kommer tankarna på natten. Annars så har dagarna rullat på och eftersom jag har så svårt just nu att somna om om nätterna är jag nog lite mer trött. Jobbade på eftermiddagen igår.
Ikväll har jag gått och lyssnat klart på en ljudbok. Det är något jag gör om nätterna, är att lyssna på ljudbok då jag har svårt att sova. Just nu har jag tills idag lyssnat om ”frostänglar” av Ramona Ivener. Nu är jag klar med den och älskar boken. Det är i klass med Lars Kepler, så gillar man Lars Kepler så kan jag varmt rekommendera hennes böcker. Hon har precis kommit ut med 3 boken i David Ritter serien. Frostänglar är del 2.

Nu resten av kvällen får vi se vad jag hittar på tror det blir en ny ljudbok ikväll. Ska nog kanske fortsätta med Blodspoeten som är del 3 i David Ritter serien. Jag har inte bestämt mig än men funderar på det då serien är så bra. 😍
Till middag idag så åt jag fisk och jag testade ett recept som jag hittade på Arla. Tryck på länken för att komma till receptet. Det var iaf jättegott. Jag använde torsk men tänker att det går med vilken fisk som. I receptet står det sejfile. Till det så hade jag ris. Nu har jag även matlåda eller lunch till imorgon. Känns så skönt att man har rester.

Detta är vad jag har gjort ikväll. Blir nog en tidig kväll igen. Har börjat lägga mig vid halv 11 om kvällarna och somna till antingen podd eller ljudbok. Men vi får väl se om det snöar igen för det gjorde det imorse så fick ju lite träningspass. Dock har de plogat under kvällen har jag hört.
Har ni fått snö?
Nu tänkte jag avrunda här. Ville mest kika in här och berätta att jag lever. Bara ganska mycket just nu- det har väl lite med att göra om det jag skrev i förra inlägget. Om utveckling och förändringar. Men berättar mer när allt är klart.

Kram/Amanda

Söndag 19 Februari

Hej!
Hur mår ni?
Här har det varit en lugn helg, denna helgen har det inte hänt jättemycket men igår på kvällen eller sen eftermiddag tog jag mig faktiskt till gymmet. Har inte varit där på ett tag och jag märker direkt när jag inte har tränat regelbundet. Måendet går lite upp och ner och oron tillkommer lättare. Så det var skönt att få röra på kroppen. Mådde mycket bättre sen. Ska försöka få in en rutin på träningen trots arbetsträningen. Får kanske träna på kvällen eller på helgerna?
Jag är iaf stolt över mig själv. Gick först 1 min och 20 sek på bandet och körde hantlar. Avslutade med att gå 1min och 20 sek igen på bandet. Så hela 2 min och 40 sekunder. Så stolt är jag över mig själv- kan ju inte riktigt gå och sitter oftast och mest i rullstolen så det känns extra bra.
På kvällen sen så tog jag en dusch och åt en matlåda till middag orkade inte laga mat. Resten av kvällen sen så läste jag, jag har läst ut min och Maricas bok, så recension kommer sista februari. Älskar kvällar när jag får till en produktiv läsning för jag älskar att försvinna in i böckernas värld.

Idag är det söndag och ja även den började lugnt. Men idag har jag städat i köket. Diskade och gjorde rent i diskhon och grejade i köket på förmiddagen/lunchtid. Känns så skönt när man får ordning på köket. Speciellt när man får bort disken. Nu på kvällen har jag varit och handlat både mjölk och smör håller på att ta slut här hemma så var iväg och handlade det. Har mjölk i mitt kaffe. Nu har jag bara tagit det lugnt. Var ganska kallt ute så var skönt att komma ut lite men skönare att komma in i värmen.

Foto av rikka ameboshi pu00e5 Pexels.com

Detta har vait min helg. Lugn men ändå fått lite gjort vilket känns skönt. Nu är det dags för en ny vecka och jag ser fram emot den. Känner på mig att jag går in i en period med utveckling i mig själv med förändringar. Mer om det längre fram om ni vill.
Hur har eran helg varit?

Kram/Amanda

Äntligen Fredag!

Hej!
Hur mår ni?
Det är fredag och jag trodde redan igår att det var fredag men nu äntligen är det helg. Det har varit två gråa dagar. Idag när jag gick hem från jobbet så regnade det, ganska tråkigt och deppigt. Jag har ätit lunch och nu blir det en lugn helg. Ska försöka läsa ut min och Maricas bok för denna månaden i helgen. t. Jag har orkat läst lite under vardagarna men det blir mest på helgerna då jag är trött om kvällarna och har ett hem och sköta.

Vad har jag annars gjort, jag och mannen hade tvättstugan igår kväll. Var inte så mycket tvätt. Sängkläder som tog upp plats men när vi var klara sen på kvällen så var jag helt slt. Så det blev ingen läsning på kvällen utan somnade rätt tidigt igår. Men nu är det fredag och jag tycker det är så skönt. Men tycker det är skönt när man somnar om kvällarna. Vad har vi mer hittat på kollat på serier har vi gjort under veckan jag och sambon, vi försöker kolla klart på de serier vi har börjat kolla på.

Foto av Karolina Grabowska pu00e5 Pexels.com

Jag har även lagt upp en ny video på youtube som jag länkar här nere👇 Vet att många gillar vloggar och nu har jag lagt upp en ny vlogg!

Men annars har det inte hänt så mycket. Vardagen rullar på och man gör det man alltid gör, ni vet äter, diskar, laga mat. Sånt gör man ju. Hoppas ni har en fin fredag och att ni har bättre väder än vad det är hos mig. Jag skulle kunna somna nu då det är så mörkt. Trevlig helg på er!

Kram/Amanda

En Solig & Kall Måndag

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, jag har haft en lugn start på dagen och arbetsveckan (har börjat arbetsträna). Men när jag gick till mitt bibliotek som jag arbetstränar på så var det kallt ute. Men även soligt och fint, men jag längtar till våren då både denna kyla och snön är borta. När jag gick vid 12 så innan jag gick hem så var jag in och handlade hamburgebröd och korvbröd. Blir hamburgare till middag idag. Som jag ska tillaga efter att jag har skrivit detta inlägg.

Nu är jag dock ganska trött. Vaknade 45 min före min väckaklocka och kunde inte somna om så har varit vaken sen kvart i åtta idag. Jag har märkt att jag somnar väldigt bra på söndagkvällarna men vaknar tidigt på måndags morgonen. Idag var det ju inte så tidigt men, det har hänt att jag vaknat runt 6 och inte somnat om fast klockan ringer 8:30
När jag kom hem så lyssnade jag en stund på spindeln av Lars Kepler och har lyssnat ungefär 40% av boken nu och jag gillar den fortfarande, så spännande. Jag känner mig ganska seg men det får man väl göra nu när det är måndag och veckan har precis börjat. Men jag har hunnit diska lite och lagt tvätt i tvättkorgen tills imorgon då det är dags för att tvätta igen. Vi tvättar mellan 17-21 så blir nog att sova efter tvätten imorgon. Men mannen hjälper mig så det ska nog gå bra.

Ska avrunda detta inlägg nu och börja steka hamburgarna som jag ska äta. Men hoppas att eran vecka har börjat bra och har ni haft sol idag?
Kram/Amanda

Veckan Är Slut & Bakning

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, nu är det helg igen och veckan har verkligen flugit förbi igen. Men det är verkligen kul att vara på biblioteket. I veckan har jag gjort lite datajobb och kollat över listor samt gallrat böcker. Och igår var jag i disken. Så det är varierande och kul. Igår när jag kom hem så vilade jag lite och senare på eftermiddagen så bakade jag en kladdkaka som vi åt senare på kvällen, mannen fyllde år så tyckte vi behövde en kladdkaka.

Vad gjorde jag mer. Läste ut en bok. Jag har den senaste veckan läst Mysteriet på Hester Hill av Kristina Ohlsson och igår läste jag ut den efter att jag hade bakat. Det var en riktigt bra bok. Det är en barnbok för barn 9-12 år. Jag vet att jag är vuxen men ibland vill även jag läsa barnböcker. Jag lånade boken från biblioteket, just nu är jag väldigt dålig på att läsa mina egna böcker i hyllan. Men det blir väl så när man jobbar på ett bibliotek. Min pågående ljudbok är spindeln av Lars Kepler så bra bok. Lyssnat lite över 3h och jag gillar den. Nu i helgen blir det bara att ta det lugnt och bara vara. Hade hoppats att få tvätta men fanns ingen ledig tid så vi tvättar på tisdag.

Nu innan jag avrundar inlägget så tänkte jag även dela min senaste video. Trots att jag arbetstränar så hinner jag hålla på med youtube. Vilket jag är glad för. Men lägger upp en video i veckan. Jag gör det konternueligt.

Ni får gärna titta om ni vill eller bara dela vidare så fler hittar kanalen.
Hoppas ni får en fin helg nu.

Kram/Amanda

Helg Med Återhämtning

Hej!
Hur mår ni?
Här är det bra, min helg har börjat väldigt lugnt. Igår var jag väldigt trött på kvällen så jag somnade nog strax innan eller efter 00. Men jag älskar känslan av att vara fysisk trött. Däremot blev det ingen träning igår. Fick migrän på torsdag eftermiddagen och då förstod jag att nu är det dags att ta det lugnt. Jag vill ju visa att jag kan och att jag vill vara där. + att jag helst vill göra allt på en gång. Sen tror jag också att det finns andra saker som gjorde att jag fick migrän. Men att jag behövde ta det lugnt ja. Så idag har jag bara tagit det lugnt. Gjort sånt som jag tycker är kul. Jag känner verkligen att min kropp är tacksam att jag lyssnade. Det är okej tex att lämna disk man behöver inte ta det samma kväll.

Nu har jag nyss ätit, jag gjorde stuvade makaroner igår och fick väldigt mycket över så nu har jag två matlådor. Det är så skönt och ekonomiskt med matlådor. Nu ska jag nog sätta mig och läsa lite till. Läste lite tidigare idag på förmiddagen, just nu så läser jag book lovers (bokälskare) av Emily Henry och jag som inte allt för ofta läser romance tycker att det är härligt. Ingen ny favorit men jag ville ha en lättsam läsning. Den är lättsam mysig och varm. Sedan älskar jag böcker som handlar på ett eller annat sätt om böcker. Om jag ska läsa feelgood/romance.

Imorgon är det söndag och då ska jag se till att tvätta då det behövs. Därav blir det en extra lugn dag idag. Men första veckan på arbetsträningen gick bra och jag önskar att två timmar inte gick så fort när man har kul. Oavsett ser fram emot att få vara där mer. Hoppas eran helg har varit bra. Nu ska jag fortsätta bara vara för imorgon blir det tvättstugan

Kram/Amanda

Halvvägs…

Hej!
hur mår ni?
Här är det bra. Vi är nu halvvägs in till helgen. Jag tycker ju att dagarna oftast går fort och nu när jag har börjat arbetsträna så tycker jag dagarna går ännu fortare. Idag har varit en lugn dag, fortsatte med mitt pappersarbete från igår och när jag var klar med det så hann jag ställa ut några böcker innan det var dags att gå hem. Två timmar går för fort när man har kul. 😂 Annars så har det varit en lugn dag idag. Var och tränade igår innan jag gick hem så, inatt sov jag riktigt gott. Sover alltid som bäst när jag har tränat. Jag insåg också att jag måste försöka få till träningspass minst 1 gång varje vecka, jag sover som sagt alltid bättre, men jag mår både fysiskt och mentalt bättre efter att jag har tränat. Jag önskar och hoppas att jag får till ett pass till innan veckan är slut.

Men eftersom jag tränade igår så fick det bli en vilodag idag. Samt att måndagen var effektiv- så jag behövde vila idag.

Igår var det lite trögt med inspiration till middag men det blev spenatsoppa igår även det till middag idag då det blev rester över. Så gott och så hade jag i pastan som blev över från någon dag tidigare. Tycker det är så skönt med rester. Speciellt som idag när jag verkligen känner att jag inte vill eller orkar laga mat. Även jag har dagar då jag inte orkar eller vill trots att matlagning är något jag tycker är kul.

Nu blir det en lugn kväll, jag passade på att ta en dusch innan jag åt resterna så nu har jag inga måsten. Disk finns men känner inte direkt att jag måste fixa den. Imorgon så ska jag på möte efter jobbet så blir nog en sen lunch/tidig middag. Så jag älskar att vara på min arbetsträning, fått till ett träningspass och snart helg. Hoppas det är bra med er? Och för er som inte har läst inlägget där jag berättade nyheten så arbetstränar jag på mitt bibliotek 😉

Kram/Amanda