Bokrecension- Aisha

Nu har jag läst klart 4:de boken i Axel Steen serien. Fick de 3 andra böckerna hemskickade till mig av bokförlaget polaris för några månader sedan och idag har jag läst ut 4:de boken. Tack bokförlaget polaris för att ni skickade fortsättningen i serien! ❤

Detta är bok 4 av serien om Axel Steen. Boken har jag fått som bokrecensionsexemplar av bokförlaget polaris.
Handling: I denna bok får vi följa med Axel efter några år från den förra utredningen där han nästan dog. Nu har det gått ca 2 år sedan och Axel får nu äntligen utreda ett mord. Detta blir hans första mordutredning sedan förra utredningen. Denna gången är det en högt säkerhetschef som har blivit torterad. Varför har han blivit torterad? Denna utredning kommer vara svår och tuff för Axel av många anledningar. Han vill att sanningen alltid kommer fram. Han måste samarbeta med PET, det gillar han inte. Men personen som just har blivit mördad har jobbat för PET på ett fall för några år sedan. Ett terrororganisation. Först är PET väldigt måna om att saker inte kommer fram. Men tillslut får Axel reda på det och de måste samarbeta innan ett 3 offer hittas. Och det är bråttom. För mördaren verkar vara ute efter dom som var med i terrororganisationen. För det är nu 2 personer dödade och det var 4st som var med i organisationen och ledde det. Sp vem blir den 3 att träffa på honom mördaren….

Den 4:de boken är riktigt bra, det håller hög spänning och det blir inte tråkigt ju längre in i boken man kommer så sitter man och gissar vem mördaren är. Spänningen är så hög ända tills fallet blir löst och man får reda på vem mördaren är. Som det står på framsidan av boken ” det börjar som en mordgåta och utvecklar sig till en storslagen politisk spänningsroman”
Den får 4 stjärnor av mig, pga den anledningen att jag hann misstänka vem det var. Och min misstanke var rät. Men det är en riktigt bra serie, jag har nu läst 4 böcker i serien jag verkligen älskar serien. Det är aldrig tråkigt och det är alltid spännande. Tack bokförlaget polaris för bokrecensionsexemplaret. Nu ser jag fram emot att börja på näst sista bok. Bok 5 Gillar man spänningsromaner och thrillers där det är grova och brutala mord så rekommenderar jag serien.

18 reaktioner till “Bokrecension- Aisha

1. Jag läser inte deckare eller kriminalromaner längre, förr läste jag bara det. Nu är det mest feelgood och självbiografier.
    Kul att du fick böckerna för att recensera dom!